سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-سئو

آیا برای سئو سایت نیاز به علم برنامه نویسی داریم؟ برای بهینه سازی سئو سایت هیچ اجباری برای تسلط به زبان برنامه نویسی نیست. اسکیماها اطلاعات و داده‌های ساختار یافته‌ای است که به کرالرهای گوگل این قابلیت را می‌دهد که کد و محتوای صفحه را بهتر و دقیق‌تر متوجه شوند. اسکیماها نوعی کد HTML هستند و که به راحتی می‌توانند نتایج SERP را به نفع سایت‌های استفاده کننده تغییر دهند. البته این تغییرات مثبت، درصورتی پیش خواهد آمد که به طور صحیح از کدهای اسکیما استفاده شده باشد. درغیر اینصورت حتی می‌تواند به حذف صفحه سایت از نتایج جستجوی کاربر منجر شود.

  • پس از مشاهده این ویدیو و مطالعه منابع رایگان معرفی شده می‌توانید کارگاه‌های تخصصی را به ترتیب قرار گرفته در منوی سایت و صفحه دوره غیرحضوری سئو دریافت و مشاهده کنید.
  • برای پیروزی در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید.
  • سایت های اسپم زیادی هستند که با لینک سازی بی هدف در لیست بک لینک های سایت های دیگر قرار میگیرند.
  • زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سئو باعث شدند تا سایت ها فعالیت های زیادی برای بیشتر دیده شدن انجام دهند. مهندسین سئو به دنبال روش هایی بودند تا بتوانند رتبه بندی سایت را افزایش دهند. برای رسیدن به این هدف از روش های اخلاقی و غیر اخلاقی استفاده کردند.

سئو یعنی این که در دسترس کسانی قرار بگیرید، که دنبالتان می گردند و به کسب و کار و خدمات شما نیاز دارند. Search Engine Optimization همان بهینه سازی موتور های جستجو است که از شنیدنش خسته شده اید و در فارسی به اختصار سئو گفته می شود. زمانی که می خواهید بدانید سئو چیست، اولین کاری که می کنید، در گوگل سرچ می کنید.

در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی ، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف مجله خبری سئو زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس تجربه و کیفیت خدماتشان، تعرفه‌های مختلفی را برای خدمات سئو به کارفرمایان در نظر می‌گیرند. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.

لینک سازی یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها و ترفندهایی است که در زمان سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محتوای آنلاین به گونه ای که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو جذاب باشد را سئو محتوایی می گویند که شامل چیزهایی است که با نوشتن و ساختار محتوا در وبسایت انجام می شود. این نوع سئو به صفحه های وب کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند.

برای این‌که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید. اما اگر جریمه هم شدید، لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید. اگر شما در سئوی وبسایت همان خط و جهت گوگل را دنبال کنید پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون می‌دانید مهندسان گوگل چطور فکر می‌کنند. نیاز دارید که از این ابزار برای اندازه‌گیری و تحلیل استفاده کنید. در دوره سرچ کنسول نوین می‌توانید با هزینه کم این ابزار تحلیل را به صوت حرفه‌ای و عملی آموزش ببینید. برای مثال وبسایت‌های پزشکی و سلامت نکاتی را باید رعایت کنند که در وبسایت‌های تفریحی مهم نیست.

به استناد به سایت moz عناوینی که با کلمه کلیدی شروع میشوند بهتر از عناوینی هستند که کلمات کلیدی در آخر آنها مورد استفاده قرار میگیرد. ایجاد یک سایت دوستدار سئو نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکرد ساختارمند برای نمایش کسب و کار شما و خدماتی است که ارائه می دهید و این کار برای بسیاری از مشاغل می تواند پیچیده باشد. از سئوی لوکال یا محلی و ثبت موقعیت جغرافیایی سایت و ارائه اطلاعات مورد نیاز و قرار دادن نقشه گوگل در وبسایت غافل نشود.

Javascript چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه در زمان جستجوی موضوع مورد نظرتان مناسب‌ترین و مرتب‌ترین اطلاعات به شما نمایش داده شود، الگوریتم‌های موتورهای جستجو از معیارها، فاکتورها و ملاک‌های بسیار زیادی استفاده می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به عبارتی که از آن برای جستجوی مورد نظر خود استفاده کرده‌اید، مرتبط بودن و قابلیت استفاده صفحات، موقعیت مکانی و تنظیمات لوکیشن شما و همچنین تخصص منابع اشاره کرد. رتبه الکسای هر وب وبسایت با استفاده از یک شیوه خاص محاسبه و تعیین می‌شود. در این شیوه تعامل کاربران و بازدیدکنندگان و همچنین ترافیکی که یک وبسایت در مدت سه ماه گذشته به دست آورده است مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است. تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم.

هزینه کمتر نسبت به سایر روش های بازاریابی دیجیتال

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار