آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه-سئو

سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب بر‌اساس عوامل و فاکتور‌هایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می‌شوند.

فرض کنید من یک سایت دارم و میام به خاطر اینکه آمار بازدید سایت بالا بره داخل تلگرام یه کانال میزنم و توش اخبار سایت و نظرسنجی برای بهبودسازی سایت میذارم تا سایت پیشرفت کنه و آمار بازدیدش بالا بره !! الان سوال من اینه که این کاری که من میکنم ، بخشی از سئوی کلاه مشکی است یا سئوی کلاه سفید. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند. در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به‌روزرسانی صفحات ضعیفتان می‌توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی‌تان را پس بگیرید.

از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست. اگر همه مطالب و محتوای سایت شما از جای دیگری کپی شده است و به این سایت ها لینک داده اید شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو نخواهید داشت.

محدودیت هایی که از آن صحبت میکنید مربوط به قالب های آماده وردپرس است، در حالیکه هر قابلیت و المانی را میتوان با کدنویسی اختصاصی در وردپرس و صفحات دسته بندی پیاده سازی کرد. مهم نیست از برگه استفاده کنید یا دسته بندی، کیفیت محتوا، مجله خبری سئو نحوه ارائه و متن و تصاویر به کار رفته در صفحه برای گوگل و کاربر اهمیت دارد. تقویت لینک سازی داخلی یک صفحه میتواند تاثیر شگفت انگیزی در جایگاه آن داشته باشد ولی باید دقت کنید که این فرآیند را به صورت هدفمند و بهینه انجام دهید.

SMM چیست و چه کاربردی دارد؟

با استفاده از ابزارهای سئو مانند screaming frog و ahrefs میتوانید صفحات سایت و لینک های خروجی را بررسی کنید. در این شرایط سایت شما جریمه نمی‌شود و این کار مصداق محتوای کپی نیست ولی در نظر داشته باشید که گوگل این محتوا را اختصاصی ندانسته و به اندازه یک ویدئو متفاوت ارزش آفرین نیست. تا دیروز یکی از صفحات سایتم در چندین عبارت کلیدی صفحه اول و دوم گوگل بود. من یک سایت دارم که بسیار زیاد روی سئو اون کار کردم و در بعضی از عبارتها رتبه های خوبی دارد. در دنیای امروز زمان تعریف متفاوتی دارد، اگر اشتیاق یادگیری داشته باشید و به صورت عملی آموزش‌ها را تمرین کنید در کمتر از یک سال میتوانید در این حوزه به کسب درآمد برسید. در سایت کندو گزارشی از درآمد متخصصین سئو منتشر کرده ایم که میتواند برای شما مفید باشد.

وبمسترها می توانند از این ابزار برای بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات استفاده نمایند. ۱۳- زمان ماندن کاربران در صفحه وب سایت شما افزایش پیدا می کند. هر سه ماه یک بار زمانی را صرف بررسی پیوند های قدیمی یا از بین رفته خود کنید. وقتی خوانندگان با پیوندهای خارجی از بین رفته یا قدیمی در محتوای شما مواجه می شوند، شاید اعتمادشان را به اعتبار شما از دست بدهند و این اصلا برای وب سایت شما مسئله ی خوبی نیست.

  • لینک‌سازی یا گرفتن بک لینک قلب سئو خارجی Off-Site SEO محسوب می‌شود.
  • چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند.
  • به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.
  • فروم‌های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید.
  • شناخت این اصول و به کارگیری آنها در طراحی سایت و تولید محتوا و صفحات بسیار حائز اهمیت است.
برای رسیدن به این هدف از روش های اخلاقی و غیر اخلاقی استفاده کردند. در آن زمان مهندسین می توانستند از طریق دستکاری سایت، به هدف خود برسند. اما امروزه الگوریتم های موتورهای جستجوگر پیچیده تر شده اند.

چنانچه با مفاهیم ابتدایی سئو آشنا هستید می‌توانید از این خلاصه آموزش استفاده نمایید. دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شده‌اند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد. در سال 96 به عنوان زیرمجموعه از شرکت سامانه آفرین مبتکر آتیه نوین با هدف ارتقا سطح کیفیت سئو در ایران فعالیت خود را آغاز کردیم و تا به امروز بیش از 500 پروژه سئو را به سرانجام رسانده ایم. شرکت سئو سئو هاما در سال 96 به عنوان زیرمجموعه از شرکت سامانه آفرین مبتکر آتیه نوین با هدف ارتقا سطح کیفیت سئو در ایران فعالیت خود را آغاز کردیم و تا به امروز بیش از 500 پروژه سئو را به سرانجام رسانده ایم. با این حال، اگر کاتالوگ گسترده ای داشته باشید، این فرآیند می تواند زمان بر باشد.

۷. موبایل فرندلی بودن سایت

Unique Visitor یک بروزر است که در طول یک مدت زمان خاص، چندین بار از یک وبسایت بازدید کند. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود.

آموزش جامع گوگل آنالیتیکس Google Analytics

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار