آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-سئو

اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید. شما می‌توانید از فایل فهرست سایت مپ به عنوان راهی برای ارسال چندین نقشه به طور همزمان استفاده کنید. اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید. اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد.

  • بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد.
  • هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد.
  • وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است.
  • به همین دلیل خزنده‌های موتورهای جستجو و گوگل براساس این نقشه سایت شما را خزش و محتوای آن را ایندکس می‌کنند.

این برای نشان دادن تعداد دفعات تغییر محتوا به موتورهای جستجو و بنابراین تعداد دفعاتی که آنها باید URL را بخزند استفاده می شود. ابتدا و انتهای فایل را مشخص می کند و به استاندارد پروتکلی که دنبال می کند ارجاع می دهد. این همیشه مجله خبری سئو برای همه وب سایت ها و نقشه های سایت یکسان خواهد بود. اسکیما ویدیویی تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌های سایت ویدیویی شده است. قطعا داشتن یک ویدیو سایت مپ ضرری ندارد اما ارزش دردسرهای ساخت و نگهداری ویدیو سایت مپ را ندارد.

استفاده از ابزارها و افزونه‌ها برای ایجاد سایت مپ

موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست. ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است. به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود. در اینجا می توانید نقشه های سایت درج شده را مشاهده کنید. برای درج نقشه سایت جدید کافیست لینک آن را در قسمت Add a new sitmap قرار داده و بر روی گزینه Submit کلیک کنید. مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم.

ساخت نقشه سایت وردپرس

فایل HTML توسط این ابزارها به راحتی تولید می شود و کافی است که این فایل را دانلود نمایید. در این میان کاربر پسندی سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای اقبال بیشتر کاربران به سایت به شمار می آید. ربات گوگل و دیگر خزنده های وب، محیط وب را با استفاده از لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر پیمایش می کنند. سایت هایی که از UR L های دینامیک برای صفحات محتوای خود استفاده می نمایند. و هر جا از عنوان استفاده شد منظور نقشه سایت XML می باشد (به حرف S بزرگ و کوچک در ابتدای کلمه دقت کنید).

معمولا نقشه سایت را در آدرس example.ir/sitemap.xml قرار می‌دهند. اما آدرس نقشه سایت به CMS شما و افزونه‌هایی که برای ایجاد نقشه سایت از آنها استفاده می‌کنید، بستگی دارد. مثلا نقشه سایتی که افزونه یواست می‌سازد در آدرس example.ir/sitemap_index.xml در دسترس است. یا شاید شما یک فروشگاه اینترنتی را با ۵ میلیون صفحه راه‌اندازی کرده باشید.

و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. برای ارسال نقشه‌های سایت خود به حساب Google Search Console خود وارد شوید. در ادامه این مطلب، به نحوه تنظیم نقشه‌های سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو خواهیم پرداخت. سایر انواع نقشه سایت (RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text) را جستجو کنید. در آینده آموزش کاملی از خطاهای سرچ کنسول و نحوه رفع آن منتشر میکنیم. در این بخش گزارش کاملی از وضعیت ایندکس urlها ارائه می شود.شما می توانید تمام خطاها و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی کنید و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار