آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-سئو

اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید. این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند.

نحوه ایجاد نقشه سایت برای سایت‌هایی که وردپرسی نیستند

هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و مجله خبری سئو آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود.

فرمت نقشه سایت چیست؟

هنگامی که به حساب سرچ کنسول خود وارد شدید و وب سایت خود را انتخاب کردید، باید به «sitemap» بروید که در منوی سمت چپ قرار دارد. خیر نمی‌توان نقشه سایت را به عنوان یک عامل رتبه بندی درنظر گرفت اما استفاده از آن فاقد اهمیت نیست. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند.

به‌روزرسانی خودکار ساده‌ترین و بهترین روش مدیریت نقشه است ولی برای سایت‌هایی که کمتر از 100 صفحه دارند می‌توان به صورت دستی مدیریت کرد. آدرس‌دهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند. اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید.

کاربردی‌ترین ابزارهای روابط عمومی را بشناسید

موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند. این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند. یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد. در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آن ها این روند را تا جایی ادامه می دهند که دیگر لینکی در ارتباط با سایت شما باقی نمانده باشد. در این مقاله آموزش سئو به بررسی کامل نقشه سایت و مسائل مربوط به آن می پردازیم. وقتی نقشه‌ای در دست دارید برنامه و مسیر حرکت شما کاملا مشخص است. نقشه سایت نیز به همین صورت است و مسیر حرکت خزنده‌های گوگل و موتورهای جستجو را مشخص می‌کند. در این مطلب به بررسی نقشه سایت، اهمیت آن و نحوه ساخته سایت مپ می‌پردازیم.

  • این URL باید با پروتکل(مانند http)شروع شود و با یک اسلش تمام شود.
  • ربات‌های گوگل به صورت مستمر و دوره‌ای نقشه سایت را بررسی می‌کنند.
  • تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
  • ذخیره سایت مپ در دایرکتوری ریشه، از به وجود آمدن مرجع نا معتبر جلوگیری می کند.
  • روز کاری من با مطالعه‌ی اخبار و مقالات جدید مرتبط با حوزه سئو شروع میشه و در این بین اگر مطلب مفیدی رو ببینم در بلاگ تریبون با شما عزیزان به اشتراک می‌گذارم.
همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه ایجاد کنید. در این مقاله از وب 24 شما را با بهترین ابزارهای جایگزین الکسا و سایت های مشابه الکسا آشنا خواهیم کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار