بازی اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست + انواع اتاق فرارها لست سکند | allescape

ترس یک پارامتر کاملا نسبی است و در اتاق فرار نیز، این مسئله صدق میکند. ممکن است در طول بازی به مشکل بخورد و نتوانید معمای پیش رویتان را حل کنید، اما نگران نباشید شما می‌توانید از دنیای خارج از بازی کمک بخواهید تا در مسیر حل معما به شما کمک کند. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر بازی محدودیت زمانی دارد و برای اینکه پیروز بازی شوید باید قبل از پایان زمان مشخص شده به هدف اصلی بازی رسیده باشید.

برای مثال امکان داره شما بازی فرار از زندان را انتخاب بکنید پس مطمئن باشید فضایی که قرار است شما داخل آن شوید یک زندان است. مخاطبان اصلی اسکیپ روم ها معمولا گروه‌های دوستانه و خانوادگی هستند؛ اما امروزه این بازی به مدارس و دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ‌راه یافته است. که تجربه طراحی و ساخت بیش از ۲۰ بازی متفاوت با ژانرهای مختلف در تهران و شهرستان‌ها را دارند. فضاسازی قدیمی یک مدرسه با تمامی جزئیات و بخش‌های مدرسه از ویژگی‌های این اتاق فرار است. بهتر است که قبل از تجربه این بازی، طالع نحس را بازی کرده باشید.

۱۶. اتاق فرار پازل پارتی

بازی اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست + انواع اتاق فرارها لست سکند | allescape همراه باشید تا در کنار معرفی و آموزش کامل اسکیپ روم، محل‌هایی که این دارای اتاق فرار هستند اتاق فرار تاریخی را بشناسید. ‏ خودتان هم دقیقا نمی‌دانید چطور کارتان به اینجا کشیده اما یک روز در جایی از خواب بیدار می‌شوید که در آن قفل شده و برای این که بتوانید بیرون بروید باید اطراف را به خوبی بگردید و سرنخ‌ها را پیدا کنید. پازل‌های این بازی با ریزبینی زیادی طراحی شده‌اند و برای حل کردنشان هم به دقت بالایی نیاز دارید. بازی یکی از بهترین بازی‌های اسکیپ‌روم است و به صورت مداوم آپدیت‌هایی دریافت می‌کند که شامل چالش‌های جدید هستند. مطمئنا می‌توان گفت که بازی اتاق فرار به دلیل نزدیک بودن به فضای دنیای واقعی، می‌تواند برای تک تک بازیکنان مزایایی نیز داشته باشد.

  • در این ویدیو ۵ مورد از بهتری بازی های اسکیپ روم موبایل را برایتان تدارک دیده‌ایم.
  • بازیکنان غالباً در دنیایی غوطه‌ور می‌شوند که برای اجرای مأموریت خود و فرار از اتاق، باید شخصیت‌ها را به‌خوبی مجسم کنند.
  • و سوالی که همیشه پیش میاد اینه که پس برای انجام بازی باید چند نفر باشیم؟ قبل از هر چیزی اینو بگیم که حداقل و حداکثر تعداد بازیکنان برای هر اتاق فرار مشخص شده.
  • از این رو متخصصان این صنعت تصمیم گرفتند، تا با طراحی و ساخت اتاق فرار آنلاین، شرایطی فراهم کنند تا این بازی نیز به صورت اینترنتی قابل انجام باشد.
در خردادماه ۱۳۹۷ توسط تیم اسکیپ روم دات‌آی‌آر در شعبه جردن طراحی و اجرا و در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در شعبه حقانی باز-طراحی و مجدد اجرا شده است. این اتاق فرار از بازی‌های ساده این مجموعه است و می‌تواند تجربه خوبی برای مبتدیان رقم بزند. مجله اتاق فرار درتلاش است با معرفی اتاق فرارهای تهران و کرج و همچنین ارائه مطالب تخصصی در حوزه بازی اتاق فرار و فیلمهای با موضوعیت اتاق فرار، بستری را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این سرگرمی هیجان انگیز ایجاد کند. باید توجه داشته باشید که در صورت انتخاب اتاق فراری با ژانر و سناریو ترسناک باید انتظار محیطی تاریک و ترسناک را داشته باشید. در صورتی که هم تیمی های شما نسبت به این فضاها فوبیای خاصی دارند باید قبل از انتخاب بازی دقت بیشتری داشته باشید.

بازی‌های شکار گنج، بازی‌های معمایی و گروهی هستند که در فضای باز انجام می‌شوند. این بازی محیطی حدودا دو تا سه ساعت است و به نسبت بازی‌های اتاق فرار نیاز به تحرک و جست‌و‌جوی بیشتر دارد. ژانر جنایی نیز مانند ژانر ترسناک از محبوبیت بالایی برخوردار است و در ایران نیز اسکیپ‌ روم‌های متعددی در این سبک طراحی شده‌اند. ژانر جنایی برای کسانی توصیه می‌شود که شرایط لازم برای حضور در اتاق‌ فرارهای ترسناک را ندارند یا به‌صورت خانوادگی خواهان حضور در یک اسکیپ روم هستند. اتاق فرار «راز سنگ سیاه» در شیراز و اتاق فرار «طهران 1346» در تهران دوتا از اسکیپ روم‌های شناخته شده در این ژانر هستند. البته خوشبختانه تعداد اسکیپ روم‌ها در حال افزایش است و تقریبا هرکس با هر سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند بازی اتاق فرار مورد نظر خود و دوستانش را انتخاب کند.

اتاق فرار چگونه شکل گرفت؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار