بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو

سایت مپ‌ها همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند کدام یک از صفحات سایت شما بسیار مهم هستند. خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. با استفاده از سایت مپ یا نقشه سایت لینک‌های موجود در سایت شما دسته‌بندی می‌شوند و به صورت یکجا لیست خواهند شد. در این صورت شانس دیده شدن محتوا و لینک‌های شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بیشتر خواهد شد. در این حالت امکان ایندکس بیشتر و بازدید بیشتر وب‌سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. یعنی سایت شما نسبت به سایتی که Site Map ندارد، برای ایندکس شدن در اولویت قرار دارد.

ایجاد نقشه سایت با ابزارهای جانبی

ولی از نقشه سایت برای پیدا کردن صفحات و preload کردن استفاده میکند. نقشه سایت مثل یک راهنمای همیشه حاضر، دقیق‌ترین و آخرین اطلاعات از وضعیت صفحات ارزشمند را در اختیار ربات‌ها قرار می‌دهد تا راحت‌تر در سایت گردش کنند. توجه کنید که وجود چنین خطاهایی بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود. تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح بودجه خزش و افزایش سرعت ایندکس صفحات است.

سئو محتوا چیست؟ 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

در قسمت بعدی، شما می توانید تیک گزینه Add sitemap URL to the virtual robots.txt file را فعال کنید تا آدرس سایت مپ که به وسیله خود وردپرس ساخته شده است را در فایل rebots.txt قرار دهید. همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. اگر از افزونه yoast استفاده نمی کنید، این روش برایتان مناسب تر است. نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود. نیازی نیست که نقشه سایت زیردامنه ها در پنل سرچ کنسول سایت اصلی معرفی شده یا بخشی از نقشه سایت اصلی باشند.

سایت ها بر اساس ساختار ( پویا و ایستا ) می توانند سایت مپ داشته باشند. نحوه ساخت نقشه سایت در سایت هایی که ساختار پویا دارند به مراتب آسان تر است. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید).

اما از دیدگاه موتور جستجو سایت مپ مسیری است که خزنده ها می توانند به راحتی با استفاده از آنها به تمامی صفحات مهم سایت سرک بکشند و آنها را ایندکس نمایند. استفاده همزمان از دو سیستم برای ساخت نقشه سایت کار درستی نیست. هردو افزونه کارایی مورد نظر ما را دارند و به صورت اتوماتیک این به روزرسانی انجام می‌شود. سوالم اینه که دلیل ایندکس نشدن‌ها می‌تونه این باشه که محتوا‌ها در نقشه سایت قرار نمی‌گرند.

شما می توانید به مدت 30 روز به طور آزمایشی و رایگان از Slickplan استفاده نمایید و پس از آن از پلان های مختلف با قیمت 9.99 دلار به بالا به ازای هر ماه استفاده نمایید. همچنین می توانید نحوه نمایش انتخاب ها را با ترتیب دلخواهتان مرتب نمایید. برای مثال شما قطعا می خواهید که صفحه ای مجله خبری سئو از سایت که پست های اخیر شما را نشان می دهد هر روز توسط خزنده ها پیمایش شود. شما می توانید از پلاگین بخواهید که اولویت بندی را بر اساس تعداد کامنت های مخاطبان انجام دهد یا اینکه اولویت بندی را به صورت دستی انجام دهید. خوشحالیم که آموزش های وبسیما برای شما مفید و اثربخش بوده است.

به عنوان مثال صفحه قوانین و مقررات از نظر شما ارزشی ندارد ولی گوگل آن را ایندکس کرده است. بک لینک کمی باشد، ممکن است وب سایت شما اصلاً توسط موتورهای جستجو کشف نشود. با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد، نحوه ساخت نقشه سایت و بهینه‌سازی آن برای سئو در ادامه آمده است. موتورهای جستجو مانند Google, Yahoo & Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف سایت استفاده می‌کنند. Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است.

  • همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است.
  • ولی در صورتی که افزونه google xml sitemaps را استفاده کردید حتما نقشه سایت yoast یا rank math را غیرفعال کنید.
  • موتور های جستجوی گوگل به کمک سایت مپ می توانند راحت تر مطالب را ایندکس کنند.
همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد.

در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.

در این مقاله با مفهوم نقشه سایت و تاثیر آن بر سرعت ایندکس و مدیریت بودجه خزش آشنا شده و در ادامه روش ساخت و معرفی به گوگل را می‌آموزیم. مدیریت نقشه سایت هنر مدیریت هزینه و زمان برای خودمان و گوگل است. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار