بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو

اگر CMS شما به صورت پیش‌فرض این کار را نمی‌کند، معمولا افزونه‌هایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد می‌کنند. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد. اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده.

این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته باشد. یا احتمال دارد تعداد صفحات سایت شما از کرال باجت‌تان بیشتر باشد. مثلا، گوگل صفحات وب را تا حد زیادی از طریق لینک‌های موجود در هر صفحه پیدا می‌کند. حالا اگر سایت شما خیلی جدید باشد و فقط تعداد کمی بک‌لینک خارجی در آن داشته باشید‌، سایت‌مپ برای کمک به گوگل در یافتن صفحات مختلف در سایت شما، کمک خیلی بزرگی می‎‎کند. خوشبختانه، قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن این فایل وجود دارد؛ بنابراین شما همیشه می توانید آن را برای هر وب سایتی که یکی دارد (همه وب سایت ها یک فایل ندارند) پیدا کنید.

را ببینید کافی است به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید. در غیر این صورت‌، شما پیام‌های مختلفی و درهم و برهمی را به گوگل ارسال خواهید کرد. این تگ والد هر ورودی URL است و همه تگ هایی که در زیر آن قرار می گیرند فرزندان این تگ هستند. اما می‌خواهیم هرگونه صفحه محروم را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

شما قطعا در نظر خواهید داشت که صفحه ی اصلی سایتتان در اولویت بالایی قرار داشته باشد. این بخش به موتورهای جستجو ایده می دهد که پیمایش های خود را چگونه مجله خبری سئو اولویت بندی نمایند. تجربیات وب مستر ها نشان می دهد که استفاده از این پلاگین بهتر از استفاده از دیگر تولید کننده های سایت مپ استاندارد خواهد بود.

وظیفه سایت مپ چیست و به چه دلیل به آن نیاز است؟

در صورتی که می خواهید از فرمت HTML برای نقشه ی سایتتان بهره بگیرید می توانید از تولید کننده های اتوماتیک نقشه ی سایت استفاده نمایید. اما چگونه می توان یک سایت مپ تولید کرد؟ در حقیقت دو راه عمده برای تولید نقشه ی سایت استفاده از HTML و XML می باشد. حال می توان اهمیت داشتن یک نقشه ی سایت مناسب را از دیدگاه کاربران بررسی نمود. سایت هایی که محتواهای آرشیوی زیادی دارند که در حال حاضر این آرشیو به خوبی با صفحات فعال سایت لینک نیستند. از دیدگاه کاربران، نقشه ی سایت مجموعه ای از لینک ها است که به نحوی سازمان دهی و مرتب شده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند به خوبی در سایت به وب گردی بپردازد.

نقشه سایت من کجاست؟ مشاهده نمونه نقشه سایت

بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است.

  • در غیر اینصورت، گوگل هشدار می‌دهد که بروزرسانی تاریخ‌ها در صفحاتی که تغییر نیافته‌اند می‌تواند به عنوان یک شیوه نامطلوب به نظر برسد.
  • فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها.
  • اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس در دسترس شما قرار دارند (مثل Google XML Sitemaps) و یا افزونه که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.
  • لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار