بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو

شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. همانند فرمت نقشه سایت استاندارد، فایل ایندکس نیز شامل تگ‌های الزامی و اختیاری است. در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود.

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید . سلام جناب زمانی، در صورت خرید محصول از ناحیه کاربری تان تیکت ارسال نمایید تا بررسی گردد. ممکن است این مشکل به دلیل تداخل افزونه ای ایجاد شده باشد.

به‌روزرسانی مهم

همان‌طور که در گذشته برای شما توضیح داده‌ایم سئو دارای فاکتورهای زیادی است و شما با رعایت کردن تمامی فاکتورها، فوراً به نتیجه دلخواه خودتان نمی‌رسید و این فرایند نیازمند صبر و گذشت زمان است. فایل های xml در نقشه سایت، کار سازمان دهی و خواندن محتواهای سایت ها و فهرست مطالب را برای موتور جستجوی گوگل آسان تر می کند. با انجام این مراحل، شانس بهبود سایت شما و دریافت رتبه بالاتر از گوگل افزایش پیدا می کند.

سوالات متداول نقشه سایت

معمولا آدرس نقشه سایت ما در فایل robots.txt نیز درج می‌شود در نتیجه گوگل امکان دسترسی به آن را خواهد داشت. ثبت و معرفی این آدرس در گوگل به ما کمک می‌کند تا از ابزارهای تحلیلی و گزارشات تکمیلی در بخش Coverage بهره‌مند شویم. اگر نقشه سایت داشته باشیم ولی آن را به گوگل معرفی نکنیم این گزارشات فعال نخواهند شد.

  • اگر سایت مپی دارید که بزرگتر از 50 مگابایت است، باید آن را به چند نقشه سایت تقسیم کنید.
  • به گوگل در پیدا کردن تمام عکس‌هایی که داخل سایتتان هست کمک می‌کند.
  • به عنوان مثال صفحه قوانین و مقررات از نظر شما ارزشی ندارد ولی گوگل آن را ایندکس کرده است.

از دیدگاه موتورهای جستجو، اگر صفحات سایت شما از یک استراتژی لینک سازی منسجم و پر قدرت بهره ببرد، خزنده های موتورهای جستجو می توانند به راحتی به تمامی صفحات سایتتان دسترسی داشته باشند. در صفحات دسته‌بندی و برچسب، استراتژی یک سایت خبری مجله خبری سئو مشخص کننده آخرین تغییر است. برای مثال کمتر کسی عبارت «اخبار سیاسی» را در گوگل جستجو می‌کند و از طرف دیگر هدف او از جستجو مشخص نیست. اگر اصطلاح «هدف جستجو» برای شما ناآشنا است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هدف کاربر از جستجو را مطالعه کنید.

نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد. این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. برای داشتن نقشه سایت باید از کدهای استاندارد مطابق با پروتکل‌های sitemaps.org استفاده کنید. ولی برای سیستم‌های مدیریت محتوا به‌ویژه وردپرس نیاز به کارهای پیچیده نیست و می‌توانید از افزونه‌های قدرتمندی چون yoast seo استفاده کرده و با یک کلیک نقشه سایت خود را بسازید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار