بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-سئو

نقشه سایت یا Sitemap، طرحی از وب‌سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تمام محتوای وب‌سایت شما را پیدا‌ کرده و آن را کرال و ایندکس کنند. همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام صفحه در سایت شما از بقیه صفحه‌ها مهم‌تر است. اگر می خواهید موتورهای جستجو مانند گوگل از سایت مپ استفاده کنند، نقشه سایت باید از ساختار دقیقی پیروی کند. اگر قوانین را رعایت نکنند، از آن استفاده نخواهد شد و هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نخواهد کرد. برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید. در صورتی که در انتخاب افزونه سئوی وردپرس خود تردید دارید مقاله مقایسه یوست سئو و رنک مث را مطالعه کنید.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

وجود سایت مپ مناسب، ضعف سایت را در لینک سازی داخلی تا حدی می پوشاند. با ایجاد این MAP، به خزنده های گوگل تعداد صفحات سایت اطلاع داده می شود. فقط برای نشان دادن محتوای وب سایت به خزنده های گوگل مورد استفاده است. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم.

آیا ایجاد نقشه سایت نیاز به برنامه نویسی دارد؟

بهتر آن است که از تگ‌های Canonical استفاده کنید که به گوگل بگوید کدام صفحات اصلی هستند و باید ایندکس و کرول شوند. شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و مجله خبری سئو به آنها اعتبار بالایی میدهد. حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید.

  • وقتی نقشه‌ای در دست دارید برنامه و مسیر حرکت شما کاملا مشخص است.
  • موتورهای جستجو مانند Google, Yahoo & Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف سایت استفاده می‌کنند.
  • بهتر است برای پیدا کردن این صفحات از ابزار Screaming Frog استفاده کنید.
  • موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد.
  • همانطور که در قسمت چپ تصویر بالا می بینید نام نقشه های سایت با شماره از یکدیگر تفیکیک شده اند.
اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است. به موازات آن، نقشه سایت HTML با هدف کمک به کاربران انسانی طراحی شده است. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید. این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند. برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار