بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-سئو

تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید. یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. راه بهتر برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند لینک صفحات ما را شناسایی و ثبت کنند، این است که نقشه‌ای از سایت خود را در اختیار گوگل قرار دهیم. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به طور خودکار به روز می شود (نقشه سایت پویا).

جمع بندی

گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند. بنابراین تا زمانی که حجم یک فایل xml حدود ۵۰MB باشد مناسب است. اگر یک فایل xml دارید که احتمال دارد بیش از ۵۰ مگابایت شود؛ آن را به چند فایل کوچک‌تر تقسیم کنید. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چه تعداد URL در نقشه سایت شما می‌یابد و چه تعداد از آن صفحات به ایندکس گوگل منتهی می‌شوند.

شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید. آدرس فایل نقشه سایت و همه آدرس هایی که در آن قرار دارد باید دقیقا مشابه آدرس اصلی سایت شما و به صورت https باشد. حذف نقشه سایت و معرفی نسخه جدید هیچ تاثیری بر سئو سایت شما نخواهد داشت.

فرمت نقشه سایت چیست؟

توضیحاتتگفایل را کپسوله می کند و استاندارد پروتکل را مشخص می نماید.ضروریتگ پدر برای هر کدام از URL های ورودی. این URL باید با پروتکل(مانند http)شروع شود و با یک اسلش تمام شود. هر کدام از نقشه های سایت استفاده شده در این فایل مجله خبری سئو نباید بیش از URL داشته باشند و حجمشان نباید از 50 مگابایت بیشتر باشد. در اینجا نیاز است توضیحاتی در مورد نقشه ی سایت های چندگانه ارائه نماییم. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید.

  • سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند.
  • با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم.
  • برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید.
  • سوالات خود را می‌توانید از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید.
معمولا در قالب سایت مپ XML است که به صفحات مختلفی از سایت شما لینک می‌دهد. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. شما باید یک نقشه سایت اصلی بسازید و 12 URL را در آن تعریف کنید.

اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود. برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند. اگرچه کاربر با مطالعه محتوای این صفحات می‌تواند با کسب و کار ما آشنا شود، اما از نظر SEO اهمیتی ندارند. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار