بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-سئو

کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند.

چگونه سایت مپ بسازیم؟ آموزش ساخت نقشه سایت

اگر از تصاویر و ویدیوهای زیادی استفاده می کنید، می توانید نقشه های سایت خاصی را نیز برای آنها ایجاد و ارسال کنید. این می تواند به بهبود رتبه در جستجوهای تصویر و ویدیو کمک کند. نقشه سایت ویدئویی می تواند شامل زمان اجرای ویدئو، دسته بندی و رتبه بندی مناسب سن باشد، در حالی که نقشه سایت تصویری می تواند شامل موضوع، نوع و مجوز باشد.

نقشه سایت (sitemap یا xml sitemap) طرح کلی از وب‌سایت شما است که به موتورهای جستجو در پیداکردن، خزش و ایندکس تمام محتوای سایت شما کمک می‌کند. همچنین نقشه سایت موتورهای جستجو را متوجه می‌سازد که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهم‌تری هستند. ساخت و مدیریت نقشه سایت یکی از مهم‌ترین مباحث سئو تکنیکال است.

  • شما می توانید برخی از تگ های خاص مانند و را مشاهده کنید.
  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.
  • این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند.
  • شما می توانید استایل نقشه سایت را از میان استایل های پیش فرض، دایره ای و درختی انتخاب کنید و آنها را با استفاده از لوگو و رنگ های مدنظرتان شخصی سازی نمایید.
عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست. از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد. برای تست این مورد می تواند صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند.

همچنین وجود آن تاثیر بسزایی بر بهتر دیده شدن صفحات و محتوای آپدیت شده وب سایت شما دارد. افزونه yoast seo محبوب‌ترین و پرکاربردترین افزونه سئو روی وردپرس است که چندین میلیون کاربر دارد. این ابزار کمکی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و کمک می‌کند بسیاری از کارهای فنی را بدون نیاز به کدنویسی و به صورت خودکار انجام دهید. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت ساخت آسان و راحت نقشه سایت است.

این سایت ها گمان می کنند که کاربران اگر بخواهند وارد این دسته بندی ها شوند، از گزینه های مربوطه در منو براحتی می توانند وارد این صفحات شوند. تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از کاربران گمان خواهند کرد که آن صفحات و یا دسته بندی ها اصلا در سایت شما وجود ندارند. نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد. متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است. این نقشه سایت همچنین می‌تواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود بنابراین آنها می‌تواند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی کنند.

گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. در صورتی که با خطایی مواجه شدید، تیک این قسمت را بردارید. گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود). گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید.

آموزش نصب افزونه در وردپرس و نحوه استفاده از آن

در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد. علت مواجه شدن با این خطا این است که گوگل صفحات نامعتبر را در سایت مپ تشخیص داده است. برای رفع این مشکل بایستی نقشه سایت را مجله خبری سئو به دایرکتوری ریشه سایت منتقل نمایید. یا ممکن است تعداد صفحات سایت شما بیشتر از بودجه خزیدن شما باشد. نقشه سایت خود را با Robots.txt مطابقت دهید مهم است که نقشه سایت و Robots.txt شما با هم کار کنند.

و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید‌، می‌بینید که فقط ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده دارید. اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس در دسترس شما قرار دارند (مثل Google XML Sitemaps) و یا افزونه که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید. خوشبختانه شما مجبور نیستید بین این دو یکی را انتخاب کنید، زیرا آنها دو هدف متفاوت دارند. وقتی نوبت به انتخاب نقشه سایت می رسد، انتخاب هر دو کاملا قابل قبول است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار