ترکیبات چای ماسالا چه چیزهایی است؟ آموزش نحوه ترکیب کافی مافی | OkChay

تحقیقات دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن چهار فنجان(یا بیشتر) چای سیاه در روز ممکن است سطح فشار خون را پایین بیاورد. یکی از مزیت‌های مهم چای ماسالا، مبارزه با گرفتگی‎های دوران قاعدگی است. چای ماسالا به علت ترکیبات مقوی موجود در آن، خواص درمانی بسیاری برای بدن دارد که در ادامه به برخی از آن‎ها می‎پردازیم. در سال ۱۸۳۵ وقتی که بریتانیا شروع به کشت چای سیاه در ایالت آسام (شمال شرقی کشور هندوستان) کرد، صنعت چای در هندوستان رشد چشمگیری پیدا کرد و تنوع در تهیهٔ چای نیز آغاز چای فروشی های معالی آباد شد.

صبح‌ها زمانی است که بدن شما به دریافت مقداری کافئین نیاز دارید تا به شما کمک کند بیدار و هوشیار شوید. بنابراین صبح‌ها بهترین زمان برای خوردن یک فنجان چای شفاف ماسالا با شکر یا بدون شکر است. چای ماسالا یکی از چای‌های سنتی کشور هند است که فواید دارویی و پزشکی باورنکردنی و معجزه‌آسایی دارد. این چای در میان هندیان به قدری محبوب است که وقتی وارد خانه یک خانواده هندی می‌شوید، اولین چیزی که به شما پیشنهاد می‌شود، ماسالا چای است. در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی، شیر به عنوان ماده اصلی دیگری به چای ماسالا اضافه شد. کارشناسان و مورخان اتفاق نظر دارند که ورود شیر به چای ماسالا پیشرفت نسبتاً جدیدی در این نوشیدنی بوجود آورد.

لینک های مفید

با نوشیدن چای ماسالا هنگام سرماخوردگی می‌توانید بهبود خود را تسریع کنید. چای ماسالا می‌تواند به کاهش وزن سریع و چربی‌سوزی کمک کند. چای ماسالا ممکن است در جلوگیری از اضافه وزن و کمک به چربی‌سوزی و درنتیجه رسیدن به تناسب اندام مفید باشد. چای ماسالا را به طور معمول همراه با شیر گاو و یا شیر سویا تهیه می‌کنند که هر دو این نوع شیر از منابع خوب پروتئین محسوب می‌شوند. پروتئین به کاهش گرسنگی و ایجاد احساس سیری در نتیجه جلوگیری از پرخوری و وارد کردن کالری اضافی به بدن کمک می‌کند.

ادویه‌ها[ویرایش]

ترکیبات چای ماسالا چه چیزهایی است؟ آموزش نحوه ترکیب کافی مافی | OkChay این دمنوشِ هندی، شامل چای سیاه، زنجبیل، هل، دارچین و رازیانه و … است و به دلیل خواصی مثل چربی سوزی، پیشگیری از سرماخوردگی، کم کردن درد ناشی از قاعدگی خانم ها مورد استقبال بسیاری از مردم در سطح جهان و مخصوصا خانم ها قرار گرفته است. امروزه گاهی در هند برای تهیه چای ماسالا، این ترکیبات به چای معمولی اضافه می شود. اما استفاده از ترکیب ماسالا در آب جوش به تنهایی هم آنقدر جذاب هست که بتواند براحتی جایگزین سایر نوشیدنیها شود. در بین ترکیبات چای ماسالا می توان گرانترین گیاه غذایی را هل معرفی کرد. از آن‌جایی که چای ماسالا هضم غذا را بهبود می‌دهد، می‌توان گفت با هضم بهتر، متابولیسم هم بهتر می‌شود و این افزایش متابوسلیم به نوبه خود به کاهش وزن تا حدی کمک می‌کند.

  • نوشیدنی سودا چیست؟ کافه سودا یا همان قهوه سرد ویتنامی یا نوشیدنی سودا یک قهوه قطره ای (دریپ کافی) فوق غلیظ است که با تکه های یخ مخلوط …
  • میخک و زنجبیل موجود در چای ماسالا به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی کمک می‌کند تا سرفه ناشی از سرماخوردگی زودتر بهبود یابد.
  • ولی به دلیل ترکیبات و طبیعی و مقوی که چای ماسالا دارد از زیادروی در مصرف آن خودداری کنید.
  • این مجموعه پس از دریافت درخواست‌های مکرر از سوی مشتریان و در راستای رفاه حال شما عزیزان اقدام به ارائه محصولات و پکیج‌های خود در این وب سایت نمود تا بتواند بیش از گذشته در کنار شما باشد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار