تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-سئو

در آن زمان مهندسین می توانستند از طریق دستکاری سایت، به هدف خود برسند. اوایل سال ۱۹۹۰ اولین موتورهای جستجو فعالیت خود را شروع کردند. YAHOO، INFOSEEK و ALTA VISTA جز محبوب ترین موتورهای جستجو در آن زمان بودند. در این دهه، کاربران زیادی از موتورهای جستجو استفاده می کردند.

به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسب‌وکار شما می‌گذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسب‌وکار شما نابود خواهد شد. درکل سئو فرایندی است که صفحات وب‌سایت را نسبت که کلمات کلیدی که برای مقالات انتخاب می‌کنید در گوگل به لینک‌های اول سوق می‌دهد و باعث می‌شود از گوگل ورودی بگیرید و در آخر درآمد کسب کنید. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت می‌دهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است.

  • گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند.
  • برای سایت های ایرانی معمولا هاست داخلی گزینه بهتری است به شرط آنکه کیفیت بالایی داشته باشد.
  • از جاوا اسکریپت برای کد نویسی پیشرفته مانند پرینت‌گرفتن تاریخ و زمان و همچنین ساخت تقویم که به وسیله زبان html امکان پذیر نیست، استفاده می‌کنند.
  • دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.
  • یعنی اطلاعات با کیفیت و دقیقی باید به مخاطبان خود ارائه دهید تا موتورهای جستجو اعتبار صفحات شما را تایید کنند.

البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. فعالیت در شبکه های اجتماعی زمانی ارزشمند است که محتوای تولید شده برای کاربر مفید بوده و نسبت به آن مجله خبری سئو واکنش نشان دهد. انتشار بی‌هدف محصولات در توئیتر و پینترست نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان شما نداشته و در درازمدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت ندارد. از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد.

اگر از تکنیک های سئوی کلاه حاکستری درست و بجا استفاده شود، می تواند یک فرصت طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت باشد ولی استفاده نامناسب از شیوه های این تکنیک سئو می تواند سایت را با خطراتی مواجه کند. موتورهای جستجو از الگوریتم های جستجوی پیچیده برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند. بازاریابان و متخصصین سئو به دلیل عدم انتشار این قوانین توسط گوگل ممکن است این الگوریتم ها را به طور کامل درک نکنند و از طرفی موتورهای جستجوی بزرگ هم از مزیت رقابتی خود صرف نظر نمی کنند.

تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست و چه کاربردی دارد اما کار هنوز تمام نشده است. همه میدانیم سئو مهمه و تاثیر فوق العاده ای در بهبود کسب و کار و سودآوری شما دارد. ساتی شما قرار نیست فقط در همین کلمه بالا باشد و می توانید صدها (و گاهی هزاران) کلمه کلیدی مختلف را رتبه بندی کنید و از هر کلمه درآمد زیادی کسب کنید. تبلیغ کننده لوازم مهمانی به طور متوسط برای این عبارت جستجو حدود ۱ دلار برای هر کلیک هزینه می کند.

ما قبلاً به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا پیوندهای خارجی مهم هستند. شما می‌توانید از طریق ارتباط و غیره بک لینک‌های متقابل دریافت کنید. هاست های خارجی از نظر ارتباط شبکه و پایداری بهتر از هاست های ایرانی هستند. آن ها ارتباط نزدیک تری با ربات های خزنده موتورهای جستجو دارند. در مواردی که اطلاعات سایت شما حساس و امنیتی است بهتر از هاست های داخلی استفاده کنید.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو یا Search Engine Algorithms چه کاربردی در سئو وب سایت دارند؟

تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایت‌های معتبر خارجی جمع‌آوری شده‌اند و قطعا به کار شما می‌آیند؛ پس با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید. یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. در این زمینه ما یک دوره جامع تبلیغات گوگل ادوردز در فرین آکادمی تولید کرده ایم که میتواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد. علاوه بر این خدمات تبلیغات گوگل خودتان را هم میتوانید به مجموعه ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن برای اجرای آن اقدام کنیم.

موتورهای جستجو چگونه سایت من را بدون سئو ارزیابی کنند؟

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو هیچ وقت کاهش نمی یاد. بنابراین، همیشه باید به توسعه و سئو سایت خود ادامه دهید تا به صدر نتایج جستجو برسید.

سیگنال های مرتبط به الگوریتم جستجو، در یافتن صفحه مربوطه کمک می کند زیرا الگوریتم گوگل داده ها را به سیگنال ها منتقل می کند. با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار