خرید نهال پسته: قیمت نهال اسفند 1401 + اطلاعات آریا نهال | nahalfa

خصوصیات نهال های دیرگل این است که مدت زمان بیشتری نیاز دارند نسبت به سایر گروه ها تا به باردهی برسند و تقریبا بیشتر از 1 هفته با پسته های زودگل فاصله دارند، همچنین یکنهال پسته؛دیرگل به یک دوره قرار گرفتن در دماهای زیر صفر نیاز دارد تا به باردهی برسد و اگر این دوره را تجربه نکند باعث می شود که عملکرد آن https://nahalfa.com کاهش یابد. مغز پسته اکبری بیشترین مقدار صادرات را با توجه به انس بالای خود هر ساله برای خود رقم می زند. ذکر این نکته ضروری است که پایان زمان كاشت نهال پسته در فصل پائيز بایستی طوري تنظيم و برنامه ريزي شود كه ريشه نهال با محيط جديد قبل از فرارسيدن يخبندان انس پيدا نموده باشد، لذا بايستي پايان زمان كاشت 2 الي 3 هفته قبل از بيداري ظاهري نهال درخت پسته باشد. در این هرس، جهت کاهش سال‌آوری و تقویت شاخه‌ها و خوشه‌های گل سال بعد، تعداد شاخه‌های میوه دهنده درخت را قبل از سال پر محصول به میزان نصف کاهش می‌دهند. در باغداری پسته زمانی که درختان در سطوح وسیع و به منظور بهره برداری اقتصادی کاشته‌ می‌شوند باغداران نباید وقت، انرژی تمرکز و سرمایه‌ی خود را برای کاشت گیاهان غیر اقتصادی صرف کرده و از همه مهم‌تر تمرکز خود را برروی بهره‌برداری از این چنین محصولاتی بگذارند. به این آفت در اصطلاح عامیانه شیره‌ی خشک نیز‌ می‌گویند، این حشره با تغذیه از شیره‌ی گیاهی از طریق برگ‌ها سبب ریزش برگ و میوه شده و سالانه خسارت زیادی را به باغات پسته‌ می‌زند، این آفت همراه با نهال آلوده، ابزار آلوده و یا باد به باغ منتقل‌ می‌شود و دانستن شیوه‌ی صحیح مبارزه با این آفت بسیار اهمیت دارد.

  • پسته های خود را در ظرف در بسته ، شیشه یا کیسه پلاستیکی نگهداری کنید.آنها برای چند ماه حفظ می شوند.در صورت نیاز به نگهداری بیش از 2 ماه ، آنها را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا در آنجا تا زمان برداشت بعدی تازه بمانند.
  • محدوده دمای مورد نیاز برای رشد گیاه پسته، 10- درجه سانتیگراد و حداکثر 40 درجه سانتیگراد است، اگر گیاه در این محدوده دمایی کاشته شود، به طور کاملاً طبیعی رشد می کند.
  • به همین دلیل باید درختان پسته احمد آقایی را به صورت منظم و در فواصل مرتب آبیاری نمود.
  • درخت پسته قادر است گرمای ۴۵ درجه تابستان و ۲۰- درجه زمستان را تحمل کند اما به سرمای بهار بسیار حساس است و سبب نابودی گل‌ها و میوه‌های تازه تشکیل شده می‌شود.
شما باید صبور و فعال باشید تا هزینه‌های سال‌های اول را بدون انتظار درآمد قابل توجه تحمل کنید. به این نکته باید دقت کنید که درخت پسته همانند بسیاری از درختان دیگر تمایل ذاتی به باروری متناوب دارد. یعنی یک سال عملکرد درخت بسیار خوب و یک سال عملکرد بد است. این البته مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، زیرا کشاورز در بسیاری از موارد نمی تواند عملکرد باغ خود را پیش بینی کند و نمی تواند به توافقات تجاری خود با خریداران درست عمل کند.

آیا در نهال پسته دیرگل یا زود گل بودن نهال ها اهمیتی دارد؟

با این حال، خاک‌های کمی اسیدی، قلیایی را با کمی شوری مناسب هستند. پسته‌های لذیذ اغلب در خاک‌های آهکی و بوریک با زهکشی خوب و بافت متوسط تولید می‌شوند. یخبندان‌های بهاره در طول دوره گلدهی به دلیل دیر شکوفه دادن به درختان آسیب نمی رسانند.

فاکتورهای مختلفی بر قیمت نهال پسته تاثیر دارند که در زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نهال پسته ✔️ خرید + لیست قیمت انواع نهال پسته [ زمستان ۱۴۰۱ ]… هنگام خرید نهال پسته دقت کنید که علف های هرز، انگل ها، آفت ها و حشرات در اطراف ساقه نهال یا روی خاک وجود نداشته باشند. لازم به ذکر است که هرس کردن درختان پسته به مهارت بسیار زیادی نیاز دارد زیرا با حذف نا به جا و بی موردشاخه ها نه تنها سطح بالقوه برگ را کاهش می دهید بلکه کربوهیدارت ذخیره شده در شاخه را نیز نابود می کنید. هرس فرم دهی به منظور تحریک رشد درخت ،ایجاد اسکلت قوی و سالم ،فرم دهی و شکلگیری مناسب درخت پسته احمد اقای انجام می شود.

ارسال طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت

خرید نهال پسته: قیمت نهال اسفند 1401 + اطلاعات آریا نهال | nahalfa

از آنجا که گل‌ها در پسته بدون گلبرگ و فاقد شهد هستند برای زنبورها جذاب نیستند و عامل اصلی گرده افشانی در باغات پسته باد است. در باغاتی که گل‌دهی درختان نر با درختان ماده همپوشانی ندارد می­توان خوشه گل نر از باغات دیگر گرفت و در قوطی‌های آب گذاشت و به درختان ماده آویزان کرد. در باغات ایران نسبت درختان نر به ماده ۱ به ۱۵ تا ۱ به ۲۵ است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار