راهنما و آموزش کامل فایل robots txt و تاثیر آن در سئو سایت سئو روز آکادمی-سئو

سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که این فایل در کجا قرار دارد. یا بهتر است بگوییم در کجا باید بدنبال این فایل بگردیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. مجله خبری سئو در قسمت اول به صورت کاملا جامع در خصوص مفهوم فایل ربات پرداختیم و در ادامه سعی کردیم به صورت تخصصی تر این مقوله را موشکافی کرده و موارد مبهم آن را کامل توضیح دهیم. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر مشابه است.

  • وظیفه ی هدایت و راهنمایی ربات های خزنده گوگل در هنگام بررسی صفحات سایت ها را به عهده دارد، اما بهتر است جزئیات بیشتر درباره ی این فایل و کاربرد آن در سئو سایت را در ادامه ی همین مقاله با هم بررسی کنیم.
  • حتما برایتان پیش آمده است که برای انجام کاری به اداره و یا سازمان بزرگی مراجعه کرده باشید و به دلیل عدم آشنایی با بخش های مختلف آن، مستقیما از بخش اطلاعات سازمان مربوطه کمک گرفته باشید.
  • گوگل بودجه خزیدن را به وضوح تعریف نمی کند، اما آنها می گویند هدف این است که اولویت بندی شود که چه چیزی باید خزیده شود، چه زمانی باید خزیده شود و چقدر دقیق خزیده شود.
  • درج تمامی اطلاعات و صفحات یک سایت قطعا اتفاق خوب و ایده آلی برای وبمستران نیست.
تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که مطالب قدیمی و بی‌کیفیت وب‌سایت‌تان که به ظاهر هیچ ارزش سئویی ندارد و گوگل هیچ اعتباری برای آن قائل نیست، می‌تواند به رنکینگ سایت‌ شما صدمه بزند؟! این نوشته را بخوانید تا ببینید با این‌گونه نوشته‌ چه باید کرد. بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود. شناخته می‌شوند را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را مخفی کنید تا کاربران به نوعی مجبور به کلیک روی آن‌ها شوند. وظیفه ی هدایت و راهنمایی ربات های خزنده گوگل در هنگام بررسی صفحات سایت ها را به عهده دارد، اما بهتر است جزئیات بیشتر درباره ی این فایل و کاربرد آن در سئو سایت را در ادامه ی همین مقاله با هم بررسی کنیم.

فایل Robots.txt برای وردپرس

در نهایت، ما با بررسی Crawl Rate و Crawl Demand، مقدار Crawl Budget یک وب‌سایت را تعریف می‌کنیم. در واقع Crawl Budget، تعداد URLهایی است که ربات گوگل می‌خواهد و می‌تواند ایندکس کند. Crawl Stats وجود دارد که دفعات بررسی صفحه‌های سایت به صورت روزانه را نمایش می‌دهد. در همین صفحه، حجم دانلود شده توسط ربات‌ها و همینطور زمان بارگذاری صفحه‌ها را می‌توانید ببینید. این ربات ها شامل ربات هایی می شوند که به دنبال اخبار یا تصاویر در وب سایت های مختلف هستند.

ستون یک شامل URL یک فایل robots.txt است و ستون دو شامل دامنه‌هایی است که آن فایل robots.txt برای آنها اعمال می‌شود و نمی‌خواهد. اجازه دسترسی به همه خرنده ها به جز یک خزنده خاص را صادر کنیدUnnecessarybot ممکن است در سایت خزیده نشوند، همه ربات های دیگر ممکن است. اجازه دسترسی به یک خزنده را بدهیدفقط googlebot-news ممکن است کل سایت را بخزد. بهتر است که یک مجموعه دستور مشترک برای تمام user agent ها داشته باشید تا در هنگام بروزرسانی فایل robots.txt دچار سردرگمی نشوید. فایل robots.txt برای یافته شدن توسط پایشگرها بایست در مسیر ریشه سایت قرار داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود.

بنابراین با استفاده از فایل Robots.txt می‌توانید از بودجه خزش سایت خود استفاده بهینه داشته باشید و از آن برای ایندکس کردن صفحات مهم وب سایت و مسدود ساختن صفحات غیر ضروری استفاده کنید. بنابراین برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات صفحات غیرضروری سایت و کاهش حجم رفت و آمد ربات‌ها به وب سایت خود حتما باید به فکر ایجاد فایل Robots.txt باشید. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند. قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند. گوگل دیگر کودکی نیست که فقط به محتوای html سایت شما دقت کند و آن را در حالی که شما از دیگر تکنولوژی هایی مثل جاوا اسکریپت و … استفاده می کنید نادیده بگیرد و تمامی محتواهای تمام صفحات شما را بیرون بکشد.

به طور کلی بهترین مکان قرار دادن نقشه سایت در انتهای فایل Robots.txt تان است. ربات‌هایی مانند ربات‌های مخرب یا ربات‌های زداینده آدرس ایمیل این کار را ممکن است انجام دهند. دیسالو بودن فولدر وردپرس ادمین، برای امنیت سایت و یا سئو، مفید هست یا مضر.

چرا ما به یک robots.txt نیاز داریم؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار