راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-سئو

به طورکلی robots.txt صفحاتی که شما نمی‌خواهید خزش یا کراول در آن صورت بگیرد مثل صفحه لاگین را معرفی می‌کند. می‌توانید در آدرس /robots.txt لیست صفحاتی که ایندکس نمی‌شوند را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن‌ها را از لیست Disallow خارج کنید. مجله خبری سئو چون در این صورت سئو سایت شما بهتر کار می‌کند ، بنابراین بیشتر در دید گوگل خواهید ماند. نقشه شما به احتمال زیاد در site.com/sitemap.xml پیدا خواهد شد . اما بستگی به CMS سایت و برنامه ای که برای ایجاد نقشه سایت استفاده شده است دارد .

استفاده از ابزارها و افزونه‌ها برای ایجاد سایت مپ

با سلام ، خیر نباید حذف شود بصورت تخصصی باید بررسی شود که در اینجا امکان بررسی آن برای ما میسر نیست. در صورت خرید افزونه سئو تیکت ارسال نمایید تا بررسی کنیم. ببینید نقشه سایت در ورژن جدید کاملا تغییر کرده و مانند قبل نیست ، بنظرم اگر کمی در همین ویدئو دقت داشته باشید به خوبی توضیح داده شده است. در نقشه سایت به تعداد پست تایپ‌هایی که در سایت خودتان ایجاد کرده‌اید خط ایجاد می‌شود. هرچقدر که سایت شما بزرگ‌تر باشد و تعداد پست تایپ‌ها نیز بیشتر باشد؛ در این قسمت تعداد خط‌ها بیشتر است. نقشه سایت به سایت های پر محتوا و بزرگ کمک می کند با دقت و سرعت بیشتر ایندکس شوند.

ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید. مزیت این کار این است که گوگل به شما خطاهای فایل نقشه ی سایت، اندیس ها و داده های آماری دیگر را نشان خواهد داد که این داده ها برای شما به عنوان یک وب مستر می تواند بسیار کارآمد باشد. ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها تنها با یک کلیک یا یک درگ اند دراپ ساده نقشه ی سایتتان را تولید نمایید. ( اما توجه داشته باشید که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که صاحبان سایت از فرمت XML استفاده نمایند زیرا این فرمت تقریبا توسط تمامی موتورهای جستجو شناخته می شود).

یک سوم سایت‌های دنیا برمبنای سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شده‌اند و این سیستم امکانات و افزونه‌های جذاب زیادی دارد. برای اینکه بتوانید خیلی ساده و بدون مشکلات کدنویسی نقشه سایت خود را بسازید و به موتورهای جستجو معرفی کنید، می‌توانید از افزونه‌های متعددی بهره ببرید که امکانات زیادی دارند. سایت مپ یا نقشه سایت در واقع یک فایل با پسوند XML است که به موتورهای جستجو می‌گوید سایت شما چه ساختاری دارد و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. به همین دلیل خزنده‌های موتورهای جستجو و گوگل براساس این نقشه سایت شما را خزش و محتوای آن را ایندکس می‌کنند. بنابراین هرچه نقشه شما اصولی‌تر و استاندارد باشد، خیالتان راحت است که لینک‌های سایت به راحتی ایندکس می‌شوند.

در حالی که دو روش اول مستلزم دسترسی شما به وب سایت بود، روش های بعدی اینطور نیست. نقشه های سایت یک چیز نسبتاً استاندارد هستند، به همین دلیل است که معمولاً می توان آنها را با استفاده از یکی از 6 راه نشان داده شده در زیر مکان یابی کرد. قسمت های lastmod، priority و Changefrequncy را می توانید از این طریق ویرایش کنید. اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید.

البته دقت داشته باشید که دو مورد دیگر ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شوند. نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند. امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر.

  • سایر انواع نقشه سایت (RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text) را جستجو کنید.
  • با این حال در موارد خاصی می توانند نقش مفیدی داشته باشند؛ از آنجایی که در کنسول جستجوی گوگل جایگاهی دارند، متوجه می شویم که گوگل نیز برای نقشه های سایت، اهمیت مناسبی قائل می باشد.
  • قسمت قبل، به آموزش تولید محتوای سئو شده با افزونه Yoast پرداختیم.
  • در این مقاله نگاهی جامع و کاربردی به مفهوم نقشه سایت داشتیم؛ ابتدا تعریفی از نقشه سایت ارائه کردیم و سپس کاربرد و نحوه ساخت نقشه سایت را به صورت ویدیویی آموزش دادیم.
همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر.

نقشه سایت HTML

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار