سئوی محتوا چیست آموزش سئو محتوا در 10 قدم ساده نوین-سئو

همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینک‌ها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینک‌های شکسته اجتناب شود. چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و مجله خبری سئو هم موتورهای جستجو ناخوشایند است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی چند مرحله‌ای است که باید برای تهیه لیست کلمات و عباراتی که برای شما مهم است انجام شود.

هدف از آموزش سئو محتوا چیست؟

کافی است گذری به فضای رسانه‌های دیجیتال داشته باشید؛ آن وقت است که حتما نام تولید محتوا به گوشتان خواهد… گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکس‌ها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود. برای جذب مخاطب و افزایش CTR، می‌توانید از اصلاح‌کننده‌های احساسی در عناوین خود استفاده کنید، مانند «بهترین»، «شگفت‌انگیز»، «خنده‌دار»، «رایگان»، «چگونه»، «غافلگیرکننده» و … اطمینان حاصل کنید که محتوای پست را به طور دقیق توصیف کرده اید. اما در نهایت، می‌توانید انتظار داشته باشید که آنها نتیجه بدهند؛ اگر این کار را درست انجام دهید.

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده باشید، در نهایت به لیست طولانی از عباراتی که می خواهید آنها را پیدا کنید، خواهید رسید. باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود دارید. ایده ای که در آن کلمه کلیدی مورد نظر جایگاه برجسته ای دارد. همیشه به یاد داشته باشید که یک بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو، نیازمند یک محتوای خوب است. ما در فارس محتوا، با تیمی متشکل از افرادی متخصص در زمینه سئو، می‌توانیم شما را در تولید محتوای سئو شده و منحصر به فرد برای سایتتان یاری کنیم.

المان های موثر در محتوای مبتنی بر سئو

محتوای سئو شده شما آماده است؛ دکمه انتشار را بزنید و منتظر بمانید تا گوگل داوری خود را شروع کند. مطمئن باشید اگر محتوای عالی نوشته باشید و تمام نکات را درست و دقیق اجرا کرده باشید، حتماً جایگاه خوبی را به شما اختصاص می‌دهد. وقتی تگ Alt می‌گذارید به گوگل می‌گویید که موضوع عکس چیست و چه ارتباطی با متن دارد. حتی می‌توانید با بهینه‌سازی عکس‌های خود در Google Image رتبه بگیرید. برای آشنایی بیشتر با بحث سئو و بهینه‌سازی سایت حتماً به صفحه آموزش‌ سئوی ما سر بزنید و از منابع رایگان استفاده کنید. استفاده از عکس، ویدیو و محتوای چند رسانه‌ای علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری و خوانایی محتوا کمک می‌کند، باعث می‌شود نرخ پرش کمتر و زمان توقف کاربر در صفحه شما بیشتر شود.

صفحاتی که در حال حاضر رتبهٔ آنها برای کلمات کلیدی مورد نظر خوب است را مورد بررسی قرار دهید و از خودتان بپرسید که آیا محتوایتان بهتر از محتوای این صفحات است یا خیر. اما یک استراتژی محتوا باید از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربراستفاده کند. باید قبل از هرگونه اقدام به تولید محتوا، ساختار محتوایی سایت استخراج گردد. باید در ابتدا صفحات بنیادی و صفحات فرعی یا کوچک‌تر مشخص کنید تا بتوانید با یک ساختار مناسب بین آن‌ها لینک ایجاد کنید.

در این مطلب یاد می گیریم چطور محتوای بازنویسی شده بنویسیم؟ و در ادامه با تکنیک های بازنویسی محتوا آشنا می شویم. برای یک پست وبلاگ معمولی، 300 تا 500 کلمه باید حداقل تعداد کلمات باشد. این به این دلیل است که گوگل محتوای طولانی‌تر را می‌پسندد؛ زیرا تمایل دارد لایک‌ها و منشن‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی دریافت کند.

آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است. قابلیت یافتن با افزایش احتمال اینکه گوگل محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند ارتباط دارد. مهم است که این مرحله نهایی را پس از نوشتن یک پست اصلی و خواندنی بردارید. تولید محتوای سئو شده، بدون درگیر کردن شبکه‌های اجتماعی دیگر معنایی ندارد.

سئو وبسایت فقط به سئو قالب و یا لینک سازی خلاصه نمی شود . سئو شاخه های زیادی دارد که یکی از این شاخه های مهم محتوا هست . هر وبلاگی می تواند محتوا تولید کند ولی نوشتن محتوای سئو شده کار هر وبلاگی نیست و محتوایی به صفحه اول گوگل می رسد نکات سئو را مورد توجه قرار داده باشد و یونیک (اختصاصی) باشد .

صفحه بنیادی موضوع اصلی را پوشش می‌دهد (کلیدواژه‌های کوتاه، اساسی و با تعداد جستجوی بالا). و صفحات فرعی (کلیدواژه‌های جانبی، عمدتا دو یا چند کلمه‌ای و با تعداد جستجوی کمتر)، وارد جزئیات مربوط به زیردسته‌های آن موضوع می‌شوند (کلیدواژه‌های دُم دراز). گوگل هرکدام از عبارات هایی را که پیش‌بینی می‌کند نیت اصلی کاربر از جستجو بوده است، به نتایج مرتبط آن متصل می‌کند. بیشتر روش‌های بهینه سازی محتوا، جستجوهای با نیت کسب اطلاعات هستند. این تکنیک‌ها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند.

  • با مفهوم CTA آشنایی دارد و در جهت بهبود محتوای سایت خود از آن استفاده می‌کند.
  • با توجه به اینکه رتبه گرفتن در برخی از کلمات کلیدی دشوار است، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords بیشتر پیشنهاد می شود.
  • تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد.
  • اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار