سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت-سئو

حقیقت این است که برای رسیدن به اهدافمان محتوایمان باید در چشم مخاطب زیبا باشد و این زیبایی توسط یک برنامه یادگیری ماشین در گوگل تفسیر می‌شود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی در URL آن استفاده شده است. اگر از عنوان محتوای خود در URL استفاده کنید اینکار خیلی دشوار نخواهد بود. محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است.

  • شما هرگز نباید پست های وبلاگ یا انواع دیگر محتوا را فقط به منظور خالی نبودن عریضه و بی هدف منتشر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا سایت های دیگر به خاطر ارزش محتوای شما، به سایت شما لینک دهند.
  • معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم.
  • قانون اول از ایجاد ساختار مناسب برای URL ها این است که هیچ وقت نباید از ساختار های پیچیده و مبهم استفاده کنید و سعی کنید از کلمات کلیدی کوتاه و بهینه بهره ببرید.

سعی کنید اطلاعات کلیدی و اساسی را در ابتدای پاراگراف در اختیار کاربر قراردهید. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه‌ سازی محتوا حضور داشته باشد. خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم، بهینه‌سازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است. کلمه هدف کلمه ای هست که می خواهیم با جست و جوی آن کلمه سایت ما در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر شود . متن آلت تصویر باید به شکل مفیدی توصیف گر تصویر باشد، یعنی اینکه باید متنی را به موتور جستجو ارائه دهد که بتواند آن را جزء موضوع مشابهی با آن مطلب وبلاگ قرار دهد.

این شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما می شود. گوگل نیز مانند بازدیدکنندگان، متن وب سایت شما را می خواند و اسکن می کند. الگوریتم گوگل رتبه بندی سایت شما را تا حد زیادی بر اساس محتوایی که منتشر می کنید تعیین می کند. بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند.

منظور این است که اگر قالب آماده‌ای برای دکمه‌ها و برچسب‌های به اشتراک گذاری موجود نبود، از برچسب و عنوان درست استفاده کنید تا کاربر در اشتراک‌گذاری محتوا اشتباه نکند. حتما به زودی مطلبی در مورد ابزارهای سئو هم بلاگ اضافه می‌کنیم. تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغ شما در هزاران سایت پربازدید نمایش داده می‌شود و فقط در ازای تعداد کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌‌کنید. بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند. بدون این که بر روی لینک ها کلیک کنیم، نمی توانیم بگوییم که مقاله های NYC Go و Lonely Planet کی منتشر شده اند. متا تگ دیسکریپشن یک توضیح قابل مشاهده می باشد که معمولا در SERP ها نشان داده می شود (مگر این که گوگل بخواهد از قسمت دیگری از محتوای شما استفاده کند تا آن را در SERP نشان دهد).

بهتر است کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای سر تیتر بیایند، البته اگر در وسط یا انتهای سر تیتر بیایند نیز از نظر سئو مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید.

رفع Discovered – Currently Not Indexed در 7 مرحله ساده!

سئو مجموعه فعالیت هایی است که به طور خاص با موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می کند تا به آن ها بگوید که پست شما شایستگی قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج موتور جستجو را دارد . برای بهینه سازی تیتر یا عنوان محتوا، نکات متعددی وجود دارد. مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و… پس برای این که محتوای مجله خبری سئو شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد،تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و… به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود. مهم نیست که آیا محصولی را به فروش می رسانید، خدمات ارائه می دهید، یک وبلاگ می نویسید یا هر چیز دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک الزام است.

فهرست مطالب

در حالی که ظاهر تیترها می‌تواند بسته به موضوع متفاوت باشد، گوگل بدون در نظر گرفتن رنگ یا اندازه قلم، آن‌ها را در رده مشخصی قرار می‌دهد. اگر در حال نوشتن پستی در مورد جنگل‌های ایران هستید، بدیهی است که مطلب شما شامل مجموعه‌ای از عکس‌های درختان و گیاهان می‌شود، اما همه آن‌ها یکسان نیستند. شما ممکن است عکس‌هایی از نمای نزدیک، از آسمان، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری داشته باشید. در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد. مخاطبان وب، محتواهای متنی را نمی خوانند بلکه آن ها را اسکن می کنند!

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار