سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت-سئو

اما برای اینکه مخاطبتان سایت شما را ترک نکند، ترفند خوبی که می‌توانید به کار بگیرید این است که در تنظیمات لینک، گزینه‌ی باز شدن در پنجره جدید را بزنید. برخی این کار را دوست ندارند، اما واقعیت این است که با باز شدن لینک در یک زبانه یا پنجره جدید، کاربر ممکن است بعدا دوباره به سایت شما مراجعه کند و زمان بیشتری را در سایتتان سپری کند. در حالی که اگر این کار را نکنید، ممکن است که کاربر به کلی سایت شما را فراموش کند. به‌کارگیری کلمات، عبارات و سوالات کاربران می‌تواند نرخ تعامل با سایتتان را افزایش دهد. با این کار، اگر محتوای شما واقعا مشکلی از مشکلات کاربران را حل کند، تبدیل به یک محتوای بسیار جذاب با نرخ تعامل بالا خواهد شد.

به دنبال ایده های تولید محتوا می گردید؟ در جای درستی هستید! قدم اول در انجام تولید محتوا، استفاده از اصول نگارشی استاندار است. بسیاری از موارد مطرح شده درباره سئو محتوا با بسیاری از جنبه‌های دیگر سئو همپوشانی دارد. بعنوان مثال بحث انتخاب لینکهای داخلی از موارد سئو تکنیکال است. صفحات فرعی یا دسته‌ای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردسته‌ای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش می‌دهند. این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند.

این موضوع علاوه بر این که می‌تواند باعث ارتقای وبسایت در نتایج جستجو شود، باعث تجربه کاربری بهتری نیز خواهد شد. یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث تولید محتوای سئو شده چیست میتوان به آن پرداخت، سرعت بارگذاری سایت است. هر چه سرعت بارگذاری یک سایت کمتر باشد، از نظر سئو رتبه بهتری دریافت خواهد کرد. در واقع کاربران از سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند، استقبال بیشتری میکنند. پاراگراف اول متن را میتوان یکی دیگر از نقاط موثر محتوا در سئو دانست.

  • خود گوگل هم‌بارها و بارها اعلام کرده که وب‌سایت خودتان را اول برای مخاطب بهینه کنید و سپس برای گوگل!
  • شما باید تعداد بسیاری از این کلمات کلیدی را در محتوا خود قرار دهید تا بتوانید محتوای کاملی را برای کاربران بنویسید.
  • حتماً این جمله از Bill Gates را شنیده اید که “محتوا پادشاه است”.
  • مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و…
  • در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید.
  • اما مشکلی که اکثر افراد دارند این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند و دیگر تحقیق کلمات کلیدی را ادامه نمی دهند و همه ى تصميماتشان را بر اساس اينكه یک کلمه کلیدی چه میزان جستجو دارد، ميگيرند.

در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بی‌توجه باشید محتوای تولید شده توسط شما به شکل زیر خواهد بود. یکی از جنبه های استراتژی سئوی محتوا مجله خبری سئو موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند.

گوگل دیسکاور یا Google discover چیست؟

این لیست در واقع شامل کلماتی است که کسب رتبه در آنها در گوگل منجر به افزایش بازدید و افزایش فروش سایت شما خواهد شد. محتوایی که می نویسید سعی کنید همیشه بلند باشد تحقیقات نشان داده هست که محتوای بلند همیشه رتبه ی بهتری در گوگل می گیرد. Yoast SEO به شما کمک می کند متن خود را کمی بیشتر تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشته اید، بر روی ایده اصلی تمرکز کرده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. چراغ های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام جنبه از سئو محتوا شما به کمی توجه بیشتر نیاز دارد.

بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتور های جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند. بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است.

چرا سئو محتوایی اهمیت دارد؟

همانطور که می بینید، به سادگی می توان از روی URL اول متوجه شد که محتوای آن مرتبط با چه چیزی است. همیشه بین قالب محتوای انتخاب شده و هدفی که ما از آن محتوا داریم، باید یک نقطه مشترک وجود داشته باشد. در هر صورت، شما اول باید درک کنید که چه المان های خاصی بر روی صفحات بهینه شده تاثیر می گذارد و همچنین باید مشخص کنید که چه چیز هایی را می خواهید برای محتوای خودتان اجرا کنید. من یک سایت فروش شمع های تزئینی دارم، تمامی شمع های داخل فروشگاه، دارای چند تا رنگ هستش؛ به طور مثال من شمع شیشه ای طرح اسکلت دارم که در رنگ های صورتی، سفید و قرمز میفروشمشون. ما یک خدمت داریم به اسم برنامه ریزی تعاملی برای سازمان ها و کسب و کارها که برنامه ریزی تعاملی رو برای سازمان ها اجرا می کنیم. برای این صفحه یک لندینگ پیج ساختم که خدمت رو معرفی می کنه.

چگونه استراتژی بهینه سازی محتوا را توسعه دهیم؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار