سئو محتوا چیست؟ راهنمای تولید محتوای سئو شده صفر تا صد ️-سئو

میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده می‌شود. اما عکس‌ها و ویدیوها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد. که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکس‌های موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمی‌پردازیم. یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است.

سه گام مهم در تولید محتوا براساس سئو

سئو یابهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است. هرچه اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شده باشد، میزان بازدید از آن وب سایت افزایش خواهد یافت. تاریخچه سئو به دهه 90، وقتی موتورهای جستجو برای نخستین بار ظاهر شدند باز می گردد.

پیدا کردن کلمات کلیدی

آنها می‌خواستند تا جایی که می‌توانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع می‌دهید، معتبر باشند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک می‌کرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بی‌مهابا عمل نکنید. اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. تولید محتوا یک تخصص بازاریابی است که بر ایجاد محتوای جذاب و مخاطب پسند با هدف تبلیغات، اطلاع رسانی یا آموزش تمرکز دارد.

فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. نوشتن محتوای مناسب برای سئو صرفاً به معنای به کار بردن کلمه کلیدی در متن نیست. بلکه شما باید هدف کاربر از جستجویی که انجام داده را درک کنید و سعی کنید مطابق با آن، نیاز او را برآورده کنید. یکی از اصول سئو در نویسندگی این است که محتوای شما پاسخ‌گوی مسائل و مشکلات کاربر باشد. قبل از این که اقدام به نوشتن محتوای سئو شده کنید، اطمینان حاصل کنید که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام داده‌اید.

  • اگر سخت‌گیری کند، دچار جریمه گوگل یا پنالتی گوگل می‌شوید.
  • خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است.
  • سعی کنید عنوان سئوی شما از 60 کاراکتر بیشتر نباشد، در غیر این صورت تایتل در گوگل ناقص نشان داده می‌شود.
  • یکی از فاکتورهای سئو که کمتر به آن اشاره شده، اهمیت انکر تکست در لینک سازی است.
  • صفحات فرعی یا دسته‌ای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردسته‌ای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش می‌دهند.
باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند. در بیشتر موارد، شما به راحتی می توانید از کلمه کلیدی اصلی خودتان همراه با دیگر اصطلاحات در این تگ استفاده کنید. جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله نکات مهم متا تگ توضیحات در سئو سایت را مطالعه نمایید. شما نباید همین طور بدون برنامه شروع به تولید محتوا کنید؛ شما باید یک برنامه را مبتنی بر مجموعه کلمات کلیدی خودتان مشخص کنید و تلاش کنید از همان ابتدا، خودتان را برای موفقیت آماده کنید. شما باید محتوایی که ایجاد می کنید را با کلمات کلیدی خودتان هماهنگ کنید.

زاویه شخصی شما نسبت به یک داستان، محتوای شما را منحصر به فرد و بدیع می کند. از نظر فنی متن آلت یک مشخصه است که می‌توان آن را در HTML به برچسب تصویر اضافه نمود. آنها تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند و به اشتراک گذاری آنها آسان تر است. یک قانون سرانگشتی خوب آن است که بر روی یک یا دو کلیدواژه چند کلمه‌ای برای هر مطلب وبلاگ هدف گداری کنید. شما می‌توانید در یک مطلب از بیش از یک کلیدواژه استفاده کنید اما بهتر است تمرکز خود را محدودتر کنید و زمان بیشتری را به بهینه‌سازی تنها یک یا دو کلیدواژه اختصاص دهید.

به این کار اصطلاحا “تحقیقات کلمات کلیدی” یا Keyword Research گفته میشود. روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد. عملا شما می توانید با سئو 10 عبارت کلیدی لانگ تیل در یک حوزه ، بخش بزرگی از مشتری های بالقوه خود را ، خیلی سریعتر و با هزینه کمتر به سمت سایت هدایت کنید. سئو محتوا یکی از آسانترین جنبه‌های سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی مجله خبری سئو سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. به همین خاطر است که محتوا همیشه باید برای کاربران خواندنی باشد و نیازهای آن‌ها را پاسخ دهد.

شاید وجود عکس در محتوا جزو عوامل رتبه‌بندی گوگل نباشد ولی یک مفهومی هست به اسم «زمان توقف یا Dwell time» که مدت زمانی است که کاربر در صفحه شما می‌ماند. از نظر گوگل هر چه کاربر زمان بیشتری در صفحه شما باشد، یعنی محتوای شما برایش مفید بوده و نیازی نبوده لینک دیگری باز کند. سئو محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن ترافیک هدفمند و مفید برای وب‌سایت شما است که می‌تواند به‌تنهایی باعث به دست آوردن سود بسیار زیادی برای شما شود. با اینکه در این مقاله تمام سعی ما در این است که تا حد ممکن اطلاعات کامل باشد، اما در اینجا نمی‌خواهم هر چیزی که برای بهینه‌سازی محتواها برای موتورهای جستجو نیاز دارید را به شما بگویم.

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید. شما باید درک کنید که داشتن یک ساختار شفاف و کاربر پسند برای URL هایتان، همانطور که برای کاربر هایتان مفید است، برای موتور جستجو هم مهم و مفید می باشد. خب اگر هم از همین رویه برای تولید محتوا استفاده می کنید، فکر کنم وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید. اما، شما باید کاملا این موضوع را درک کنید که چرا می خواهید محتوای خودتان را تولید کرده و آن را منتشر کنید. این کار درسته؟ یک مقاله برای کیورد برنامه ریزی تعاملی بنویسم و برای رتبه اون تلاش کنم و در اون مقاله لینک بدم به خدمت مون تا از اونجا بفروشیم.

تولید محتوا در مشهد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار