سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی-سئو

شما با مطالعه این مقاله ۹۰ درصد از نکات سئو محتوا را فراگرفته‌اید. طبق مطالعه‌ای که توسط SEMRUSH انجام شده ۳۶ درصد از مقالاتی که دارای h2 , h3 هستند دارای عملکرد بهتری از نظر ترافیک، میزان اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و تعداد بک لینک دارند. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از انباشتگی کلیدواژه‌ها پرهیز کنید).

توصیه می کنیم از ابزارهای جستجو کلید واژه مانند SEMRush ،Ahrefs یا GoogleTrends استفاده کنید. این ابزار ها اطلاعات بسیار زیادی راجع به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آن ها برای رقابت، ردیابی موقعیت جغرافیایی کلمه کلیدی و ویژگی های مفید دیگر ارائه می دهند. شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم. سئو محتوا موجود در سایت ، یا (از همان ابتدا) تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از کارهای مهمی است که باید در سئو سایت مورد توجه ویژه قرار بگیرد و سئو یک پروسه ادامه داره.

وی پی ان های رایگان و مشکلات امنیتی آن ها که دامنگیر کاربران می شود!

علاوه‌بر لینک سازی داخلی، ارجاع پیوند به سایت‌های خارجی نیز مفید خواهد بود. بسیاری از افراد اهمیت لینک‌های خارجی را نادیده می‌گیرند، چرا که گمان می‌کنند ارسال لینک به سایت‌های خارجی می‌تواند ارزش سایت‌شان را کاهش دهد. این تفکر اشتباه است، چرا که اگر لینکسازی خارجی به‌درستی انجام شود، منجر به رشد کسب‌وکارتان خواهد شد. بنابراین این گزینه یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا است. لازم به ذکر است که نیازی نیست که هر مقاله در سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط محدودیت خاصی ندارد به شرط اینکه آسیبی به روان بودن و ظاهر متن وارد نکند. را میتوان یکی از مهمترین تگ ها در سئو یا بهینه سازی محتوا دانست. عنوان هر محتوا باید یک چکیده و عصاره ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط مجله خبری سئو معنایی خاصی باید بین عنوان و متن وجود داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای هر صفحه از سایت خود یک متا دیسکرپشن منحصر به فرد بنویسید. و سعی کنید محتوایی که برای آن قرار می دهید جذاب باشد و کاربر را جذب برای کلیک آن کند.

گوگل به دنبال سیگنال‌هایی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر می‌گردد تا ببیند محتوای شما در چه حد محبوب است. منتشر کردن محتواهای فوق العاده‌ای که ارزش خاصی را منتقل کنند، توسط مردم لایک و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود. گوگل، این فعالیت‌ها را ثبت می‌کند و وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو بالا می‌برد. برای اینکه بدانید منظور از تولید محتوای سئو شده چیست، ابتدا باید مفهوم سئو و اصول آن در نویسندگی را بدانید.

۲- شناسایی و دسته بندی محتوا بر اساس نیت کاربر

درک این موضوع که کاربران به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟ افراد به روش های مختلف برند یا کسب و کار شما را جستجو می کنند. گوگل گزینه ای خوبی است که شهرت نسبی هر یک از کلمات کلیدی که در موتور جستجو وارد می کنید را به شما نشان می دهد. اگر سایت شما خبری است و هدفتان فقط تولید مقاله است، پس باید برروی تولید محتوا با ارزش تمرکز کنید و بیشتر در بهینه سازی محتوای بخش مقالات خود فعالیت نمایید. بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود. آموزش سئو محتوا فقط به کلمات کلیدی محدود نمی شود، بلکه شما باید نهايت تلاشتان را براي توليد يك محتواي سئو شده و بدون غلط املايي و گرامري بکنید. سایت های زیادی هستند که می توانند در زمینه دستور زبان و املا به شما کمک کنند.

  • Yoast SEO به شما کمک می کند متن خود را کمی بیشتر تغییر دهید.
  • 30 درصد از آدما هم اگه گوشی موبایل‌شون کنارشون نباشه استرس می‌گیرن و جالب‌تر اینکه 87 درصد از مردم هم گوشی‌شون در طول روز همراه‌شونه.
  • بلکه شما به غیر از موتورهای جستجو باید کاربران را نیز در نظر بگیرید، در حقیقت محتوای کاربرپسند بودن مهمترین عاملی است که باعث می شود شما مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنید.
  • اگر در نوشتن پاراگراف هاي كوتاه مشكل داريد، احتمالاً مجبور می شوید قسمتی از آن را حذف کنید یا آن را دوباره به زبانی ساده تر بازنویسی کنید.
در اینجا قصد داریم همین استراتژی را در تولید محتوای سئو شده استفاده کنیم. در توضیح موارد بالا باید بدانید که هزینه تولید محتوای باکیفیت که کاربر بعد از مطالعه آن واقعا لذت میبرد و باعث بازگشت محتوا میشود ، برای هر محتوای 2000 کلمه معمولا بالای 100،000 تومان هزینه میبرد. اما در همین مقاله ما روی لانگ تیل “آموزش سئو محتوا” در کنار عبارت “سئو محتوا” کار میکنیم.

وبینار ۷ نکته ای سئو خارجی و لینک سازی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار