سئو محتوا Content SEO ️ محتوای سئو شده چیست؟ + ویدیو آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو

برای چیدن ساختار درست، عنوان اصلی محتوا را با تیتر یک (تگ H1)، تیترهای اصلی را با تگ H2 و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و… تولید محتوای بدون سئو مثل این است که شما بهترین و با کیفیت‌ترین اجناس را برای برای مغازه‌تان بیاورید ولی آن‌ها را در انبار نگهدارید و مشتری شما هیچوقت نبیند. وقتی به سئو فکر می کنید، محتوا اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید.

اکثر وب سایت ها، پر از چیزهایی هستند که موجب حواس پرتی کاربران می شوند و هیچ ارزشی را به آنها منتقل نمی کنند. برخی از این حواس پرتی ها شامل ساید بار، تبلیغات یا پاپ آپ های (pop-up) بی ربط می شوند. به توجه کاربرانتان احترام بگذارید و چیزهایی را در اختیارشان بگذارید که به خاطر آن وارد سایت شما شده اند. از هر چيزي كه ممكن است باعث شود در حل مشكلشان و یا پاسخ به سوالشان اختلال ایجاد شود، پرهيز كنيد. با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد. اكثر كسب و كارها هيچ تلاشي براي ضبط ويدئو يا فايل صوتي و غيره نمي كنند.

جستجوی معنایی یا semantic search چیست؟

همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. با وجودی که نمی‌توانید کار زیادی در زمینه متن نمایش داده شده انجام دهید اما باید بهینه‌سازی متا و مطلب خود را انجام دهید تا موتورهای جستجو بتوانند بهترین محتوای آن مطلب را نشان دهند. وقتی محتوایی کاربر پسند را با جانمایی طبیعی کلیدواژه‌ها ایجاد کنید، کار را برای گوگل در اثبات ارتباط مطلب خود برای صفحه نتایج موتور جستجو آسان کرده‌اید. در کنار سئو محتوا وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

۱۶. محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد

پس از آنکه تحقیقات روی کلمات کلیدی خود را انجام داده اید و چندین ایده کلیدی را کشف کردید، باید کلید واژه ای را انتخاب کنید که دارای بالاترین رتبه جستجو و مشکلات رقابت کمتری است. به عبارت دیگر، این کلید واژه ای است که کاربران در مرورگر خود سرچ می کنند تا نتایجی نزدیک به محتوای مقاله شما را بازدید کنند. ساده ترین راه برای پیدا کردن آنها این است که به سادگی کلمات کلیدی اصلی خود را در جستجوی Google وارد کنید و مانند تصویر به پایین صفحه نتایج جستجو بروید.

تشخیص محتوا کپی با 13 روش (معرفی ابزار ایرانی و خارجی)

برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بی‌کیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد.

اینطور فکر کنید که وقتی شما برچسب موضوعی جدیدی ایجاد می‌کنید. در واقع صفحه وبسایت جدیدی ایجاد کرده‌اید که محتوای مربوط به آن برچسب موضوعی در آن نشان داده خواهند شد. اگر از برچسب‌های مشابه زیادی برای یک محتوای خاص استفاده کنید، موتورهای جستجو فکر می‌کنند که شما آن محتوا را چندین بار در سایت خود به نمایش در آورده‌اید. برای مثال برچسب‌های موضوعی مثل «وبلاگ‌نویسی»، «وبلاگ» و «پست‌های وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند.

لینک های خروجی به سایت های مرتبط و معتبر، اثر مثبت بر SEO دارد و می تواند رتبه شما در نتایج جستجو را ارتقا دهد. در واقع لینک های خروجی، منابع محتوای شما هستند و نشان می دهند که شما برای تولید این محتوا، چه منابع دیگری را مطالعه کرده اید. گوگل محتوای پست را درک می‌کند زیرا تراکم کلمات کلیدی عامل مهمی در سئو است. این ها بعضی از مواردی است که بهینه سازی محتوا ( سئو محتوا ) در آن در نظر گرفته می شود موارد دیگر شامل دایرکتوری ها، فهرست واژه و ترکیب ها، اسلاید شو و غیره می باشد. به جرئت می‌تونم بگم تو هرکدوم از این قسمت‌ها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره.

برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. محتوای شما باید اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن است را در اختیارش قرار دهد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد.

پیمایش و طرح‌بندی ساده، یافتن سریع تمام اطلاعات لازم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این بدان معنی است که شما می خواهید سرعت بارگذاری سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای ایجاد محتوایی که فورا بارگیری می شود و تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد، از amp استفاده کنید. موتورهای جستجو آدرس اینترنتی مطلب را نیز بررسی می‌کنند تا از محتوای مطلب آگاه شوند مجله خبری سئو و این مورد یکی از اولین چیزهایی است که زیر ذره‌بین موتورهای جستجوی قرار می‌گیرد. این امر فرصت بزرگی برای شما است که آدرس‌های اینترنتی خود را برای هر پستی که منتشر می‌کنید بهینه‌سازی نمایید چون هر مطلبی آدرس اینترنتی مخصوص به خود را دارد و بنابراین حتماً کلیدواژه خود را در آن قرار دهید. همچنین این کار تجربه خوبی را هم برای خواننده به همراه ندارد.

  • پس اگر بتوانید محتوای سئو شده و جذاب تولید کنید، بدون شک می توانید رشد قابل توجهی را شاهد باشید.
  • افزایش فزاینده کاربران تلفن همراه، استقبال چشمگیر آن‌ها از اپلیکیشن‌های گوناگون و بالا رفتن زمان استفاده از این برنامه‌ها، توسعه‌دهندگان…
  • اگر محتوای خوب و اصولی تولید کنید، قطعا به یکی از شناخته ‌ترین برندهای حوزه کاری خود تبدیل خواهید شد.
  • قبل از تولید یک محتوای سئو شده، فهميدن اينكه يك كليد واژه مفيد است یا نه، بسیار حیاتی است.
  • آموزش تولید محتوا سایت به صورت کاملا رایگان و قدم به قدم.
اگر بودجه ي كافي داشته باشيد، ميتوانيد حتي يك ويراستار استخدام كنيد. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار