سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان-سئو

زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید می‌کند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت می‌شود که از داده‌هایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک کاربر به طور مرتب به یک وبسایت مراجعه کند به صورت خودکار به وسیله کوکی برای او بازدید ثبت می‌شود. در واقع Unique Visitor یک بروزر است که در مدت زمان خاصی چندین بار از یک وب سایت بازدید می‌کند. به کاربرانی که از یک وب سایت بازدید می‌کنند بازدیدکننده یا Visitor میگویند. بازدید کننده یا Visitor یک شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر ip به عنوان یک بازدیدکننده محسوب می‌شود.

اگر در این دوره وبسایت شما بتواند ورودی و ترافیک مناسبی دریافت کند و بانس ریت پایینی داشته باشند امکان دارد که بعد از تمام شدن این دوره افت کمی در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد. اما در مقابل اگر وبسایت شما بانس ریت بالا و ترافیک ورودی پایینی داشته باشد با افت رتبه بسیار شدیدی در پایان دوره مواجه می‌شود. در حقیقت وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شده‌اند مانند یک نوزاد در بستر اینترنت هستند که ابتدا لازم است سلامت آنها تأیید شود.

نتایج جستجوی تبلیغاتی

وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها دائما در‌حال تغییر و بروز رسانی هستند و موتور‌های جستجو هرگز آن‌ها را بطور دقیق عمومی نمی‌کنند. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.

جستجوهای مرتبط، مترادف ها و اصطلاحات همزمان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطبان خود و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل و هم از نظر سئو برنده خواهید شد. خوشبختانه، ابزارهای سئوی رایگان زیادی وجود دارد که می توانند سایت شما را بدون هزینه کردن به سطح بالاتری برسانند. ابزارهای رایگان سئو می تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را بدون مراجعه به کیف پول خود ارتقا دهید.

چه کسی باید سئو سایت ما را انجام دهد؟

RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است.

اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. عوامل مختلفی بر رتبه شما در یک عبارت تاثیرگذار هستند و محتوا نیز یکی از آنهاست. معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود. در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد.

روش‌های مختلفی برای لینک‌سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن‌ها جزو تکنیک‌های کلاه‌سیاه محسوب می‌شوند و برخی دیگر کلاه‌سفید. منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. در این روش سئو، نه آنقدر کلاه سفید کار میکنیم که چند سال از زمانمان صرف شود و نه آنقدر کلاه سیاه جلو میرویم که موتور جستجو جریمه مان کند. ما تلفیقی از روش های قانونی و غیرقانونی سئو را در پیش گرفته و جلو میرویم تا در مدت زمان مناسب و به صورت ماندگار، در نتایج گوگل سئو شویم.

یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند.

بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص‌ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم‌پوشانی دارند. پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مجله خبری سئو مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد.

  • Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند.
  • در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود.
  • اما برندسازی چگونه به سئو مرتبط می‌شود؟ سئو و برندسازی عمدتا با یکدیگر همراه هستند.
  • وقتی صحبت از محتوا و تولید محتوا در سئو می شود، احساس میشود منظور محتوایی است که بتواند در رتبه بندی گوگل رتبه کسب کند!
  • پس لطفا حواستان را حسابی جمع کنید که در این سفر پرماجرا دست خالی برنگردید.
  • اما به طور کلی سئو مجموعه‌ای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است.
متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید. امیدوارم در کنار یادگیری و به کارگیری SEO، به این عامل جدید و کمتر شناخته شده هم توجه کنیم تا دوباره با تغییر فضای وب، حس غافلگیری بهمان دست ندهد. البته ترفندها و روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت SEO سایت‌ها وجود دارد. اما حدس می‌زنم به زودی در این بخش تغییرات بزرگی را شاهد باشیم. خود SEO تبدیل به فاکتوری جانبی‌تر شده و فراتر از آن شاهد اهمیت روزافزون Human Eye Optimization‌ یا HEO خواهیم بود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار