سئو چیست؟ تعریف ساده صفر تا صد SEO سایت دی ام روم-سئو

بد نیست بدانید که سئو تکنیکال زیر مجموعه‌ی سئو داخلی است اما گستردگی این بخش باعث شده است تا بسیاری آن را به عنوان یک مرحله جدا معرفی کنند. هنگامی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارد یا حداقل علاقه‌مند است. بنابراین اگر سایت شما در آن حوزه فعالیت می‌کند، بدانید که کاربری که وارد سایت شما می‌شود مخاطب هدف است. کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب مجله خبری سئو بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر برندی را تضمین کند. موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که آن‌ها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید.

بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده. چون رفتار کاربران در صفحه سایت شماست که برای گوگل مهمه، وقتی کاربر زود صفحه سایت شما را ببنده و مدت زیادی توی سایتتون نمونه جایگاهتون میاد پایین. پیشنهاد می کنم در مورد الگوریتم های گوگل مطالعه کنید و مقدمه مطلب استراتژی محتوا را حتما بخونید. یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است.

اسنیپت چیست و چرا مهم است؟

سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند. قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست بهتر است به سوال سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکت‌ها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام می‌دهند که گوگل بعد از شناسایی این سایت‌ها آن‌ها را پنالتی می‌کند و به‌کل از نتایج خود خواهد کرد. اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پول‌سازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید. یکی از مخرب‌ترین تکنیک‌هایی که در این فرایند استفاده می‌شود بک لینک دادن بسیار زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است. اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است.

  • نادیده گرفتن این نوع از انواع سئو میتواند رقبا را از شما پیش بیندازد و پیشرفت شما را دیرهنگام تر رقم بزند.
  • اما فراموش نکنید که این روش بسیار منسوخ شده و می تواند رابطه خوب شما با گوگل را خراب کند و گوگل دیگر مقام و جایگاهی که انتظارش را داشتید را به شما ندهد.
  • در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید.
از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگس‌خوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می‌کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد. برای مثال وقتی کاربران در صفحۀ نتایج سومین نتیجه را به اولین نتیجه ترجیح می‌دهند، یا بعد از ورود به یک صفحه فوراً آن را می‌بندند، به گوگل این پیغام را می‌دهند که این صفحه با جستجوی من مرتبط نبود یا محتوای خوبی نداشت.

آخرین تغییرات الگوریتمهای گوگل با تاثیر مستقیم بر سئو سایت

کاربر باید با کم‌ ترین میزان سردرگمی و تعداد کلیک به چیزی که دوست دارد، برسد. طراحی قدرتمند، برای کاربران این امکان را می دهد که به راحتی به امکانات سایت دسترسی پیدا کنند. مخفف سه کلمه ی Expertise، Authoritativenees و Trustworthiness می باشد. به وسیله این شاخص؛ گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاریتان می سنجد. در E-A-T و سئو عواملی مانند میزان اعتبار نویسنده، فعالیت نویسنده ها در شبکه های اجتماعی، واکنش مردم نسبت به برند شما و … تاثیر دارند.

مفاهیم و اصطلاحات رایج در On Page Seo:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار