سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن. به عبارت دیگر، مجله خبری سئو سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است. لینک سازی داخلی موجب میشود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص میکند. شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدنموتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است.

پیشنهاد میکنم مقالات و کتاب های تخصصی سایت را به دقت مطالعه کرده و موارد آموزش داده شده را در سایت خود رعایت کنید. بله امکان ارسال یک متن به چند سایت هست ولی با این کار عملا همه رپورتاژهای شما محتوای کپی و تکراری خواهند داشت که از ارزش و اعتبار آنها کم میکند. پیشنهاد میکنیم برای هر رپورتاژ آگهی یک محتوای اختصاصی و هدفمند تهیه کنید. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارای بیش از 30 کارمند هستند می‌توانند با تشکیل یک تیم داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو؛ سرعت عمل و انعطاف‌پذیری خود را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و پیشرفت در سئو افزایش دهند.

به عنوان مثال ممکن است که یک شخص با استفاده از ۲ وسیله الکترونیکی مانند کامپیوتر و موبایل به یک سایت مراجعه کند. در این صورت برای سایت مد نظر دو بازدیدکننده ثبت می‌شود و یا مثلاً اگر فردی یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر از یک سایت مشخص بازدید کند، دو بازدید و یک بازدید کننده برای سایت مورد نظر ثبت خواهد شد. در بهترین حالت مقاله شما دارای زیر عنوان‌هایی است که برحسب مهم بودن زیرعنوان ها می‌توانید از تگ H2 یا H3 و غیره استفاده کنید. چنین سبک تولید محتوایی علاوه بر زیبایی ظاهری که به متن می‌دهد. خواندن را نیز آسان‌تر می‌کند، همچنین خواندن را برای ربات‌های گوکل نیز آسان‌تر می‌کند.

Content Marketing (بازاریابی محتوایی)چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند. به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند.

  • پس درباره ی آن ها بخوانید و تحلیل کنید تا دریابید که چه کارهای متفاوتی را انجام داده اند.
  • Google ads نیازمند هزینه ای می باشد که شما به گوگل پرداخت می کنید و سایت شما بهتر دیده می شود.
  • در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم.
  • متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند.
  • با قرار دادن مقالاتی در مورد مزایای استفاده از عسل در پیشگیری و درمان بیماری ها می تواند اطلاعات کاربران را افزایش دهد و باعث افزایش فروش محصول خود شود.
همچنین اطلاعات ارزشمندی درباره ارزش رتبه بندی بک لینک های ایجاد شده در سایت ها به کاربران می دهد. ضمن اینکه به شما کمک می کند تا بک لینک های مفید و با ارزش را از بک لینک های کهنه و قدیمی جداسازی کنید. در نتیجه میزان مشتریان و مقدار فروش محصولات یا ارائه خدمات شما افزایش می یابد.

Snippet چیست و چرا مهم است؟

به زبان ساده، بهینه سازی بدون داشتن برنامه ریزی و استراتژی صحیح معمولا نتایج خوبی ندارد و گاهی کم کاری و یا حتی استفاده ی بیش از حد از بهینه سازی سایت، سرمایه گذاری شما در این بخش را به هدر می دهد. کلمات کلیدی، عباراتی هستند که برای وبسایت سودآوری و بهره‌وری به همراه دارند. انتخاب درست کلمه کلیدی در صفحات سبب می‌گردد که گوگل محتوای صفحه را به درستی درک کرده و به کاربران هدف نشان دهد. به عنوان مثال کلمات کلیدی این مقاله عبارت “سئو چیست“،”سئو سایت” و “سئو به زبان ساده” می‌باشد که شما با جستجوی این عبارات و یا عبارات مرتبط، به این مقاله راه پیدا کردید. با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوا‌ی خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار