سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی مجله خبری سئو سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم.

تاثیر سئو در افزایش بازدید و فروش

صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید. اگر موتور جستجو مورد Cloaking را شناسایی کند، وب سایت متخلف را پنالتی کرده و برای همیشه از ایندکس خود حذف می‌کند. در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد.

اما می توانند به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی سایت تاثیر مثبتی بگذارند. در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند. اما به تدریج تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایت‌ها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی جدید برای ارزیابی آن‌ها داشت.

سئو کلاه سیاه

این کلمه در سایت ‌های بازاریابی و تبلیغاتی بیشتر به کار می رود. SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده که PPC به معنی پرداخت به ازای کلیک بر روی مطالب و تبلیغات اینترنتی است. ۲- برای سئو باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید و به استانداردهای گوگل نزدیک شوید. بعدها می توانید در نتیجه ی طبیعی گوگل قرار گرفته و در آن جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمانید.

سرچ کردن از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد به وسیله تلفن همراه تقریباً جایگزین سرچ به وسیله دسکتاپ و سیستم‌های خانگی شده است. در حال حاضر نیز دسکتاپ در بین ابزارهای متصل به فضای اینترنت در سراسر جهان سهمی کمتر از ۵۰ درصد به خود اختصاص داده است. سئو ارزان‌ترین، پایدارترین و دائمی‌ترین راهکار بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود. سئو را می‌توان تا حدی همان فروش در دنیای آنلاین و بازاریابی دانست. به همین علت در ابتدای همین مقاله ” سئو چیست ” Seo را کاری علمی و تجربی خوانده ایم. همچنین میزان دانش و تجربه متخصص یا کارشناس سئو و همچنین سوابق کاری مرتبط او نیز می تواند در قیمت خدمات سئو تأثیرگذار باشد.

  • برند شما به مشتریانتان می‌گوید چه فکری راجع به محصولاتتان کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند.
  • شما در حالی که برای سایت‌تان محتوا تولید می‌کنید و آن را سئو می‌کنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج به‌دست آمده از سئو نیاز دارید.
  • بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه نویسی و…
  • هر دو مورد باعث می‌شوند تا علاوه‌بر از دست دادن مخاطبان بالقوه، در رتبه‌بندی گوگل هم امتیاز کمتری کسب کنید و یا حتی اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرید.
  • در بالا هم اشاره کردیم که رنک برین الگوریتمی است که نتایج جستجو را دسته بندی می کند؛ در حقیقت رنک برین تعامل و ارتباطی که کاربر با محتوا دارد را بررسی می کند و نتیجه را رده بندی می کند.
  • در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیش از 36 درصد تمام وبسایت‌های موجود، از ورد‌پرس استفاده می‌کنند. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML باعث می‌شود تا شما متون و عکس‌ها در فضای اینترنت را به شکل‌های مختلف، در مرورگرتان رویت کنید. Programming Language یا همان زبان برنامه نویسی به ما این امکان را می‌دهد تا به زبانی که کامپیوتر می‌فهمد، به آن دستور العمل بدهیم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار