سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است به‌جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن‌ها یک معنی را می‌دهند. این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس می‌کنند. منظور از ایندکس، ثبت محتوای سایت در موتورهای جستجوگر می‌باشد.

Alexa Rank یا رتبه الکسا چیست و چه کاربردی دارد؟

همچنین در محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و دارای هدف مشخصی باشد. برای اینکه به کاربران اهمیت بیشتری بدهید استفاده از متن جایگزین در عکس‌ ها یکی از بهترین روش ها می باشد. به این شکل، اگر به هر دلیلی تصاویر، برای کاربر مجله خبری سئو بارگذاری نشدند او می ‌تواند بفهمد که تصویر درباره چیست و منتظر بماند یا نماند. همچنین موتورهای جستجو درک متفاوتی از تصاویر دارند که با استفاده از متن جایگزین به آنها کمک می ‌کنید که معنای تصاویر را بهتر بفهمند.

منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم. تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند. آژانس فرین با داشتن تجربه طولانی در زمینه سئو سایت های فارسی و انگلیسی به کمک تیم خبره خود بهترین استراتژی را برای ارتقا کسب و کار شما ارائه می دهد.

  • تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید.
  • سایت های سازگار با موبایل نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری در وبسایت شما می شود، بلکه بر روی رتبه بندی سئو شما هم تاثیر دارد.
  • اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود.
  • امیدواریم همه بتونن از این آشنایی به بهترین شکل استفاده کنن تا هر دو طرف (سایت ها و گوگل) بتونن رشد کنند.
  • الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب‌وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند.

سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از انواع سئو می دانند. اگر فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو می شناسید بهتر است مقاله موتورهای جستجوگر ایرانی را نیز بخوانید. اسپم اسکور سایت فروشنده لینک چک کنید، و اگر حجم زیادی بک لینک‌ غیرمرتبط دارد، حتی با اسپم اسکور کم خریداری کنید. برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که سایت می‌تواند بدون بهینه سازی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند. اما می‌بایست خدماتی ارائه کند که سایر وبسایت‌ها از انجام آن عاجز باشند.

حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود. برای هر کدام از این زیرشاخه‌ها نیز یک محتوای جامع و کامل تولید می‌کنیم. آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینک‌سازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کرده‌اند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد. با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند.

الگوریتم Mobile First Index گوگل (

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار