سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-سئو

مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحه‌ای با موضوع مجله خبری سئو داده شود. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید.

در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع مورد نظر خود تهیه کنیم. اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله.

بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید. از جمله فاکتورهای سئو می توان به تعداد بک لینک ها، کیفیت محتوا، بروزرسانی محتوا، قدمت دامنه، میزان رقابت در کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. برخی از این فاکتورها به طور کامل قابل مدریت توسط شما نیستند. اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط همراه با انکر تکست های توصیفی خوبی باشد، گوگل صفحه لینک شده را بهتر درک می کند، آن را در ساختار صفحه شما صفحه مهمی می داند و به آن اهمیت بیشتری می دهد. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.

در اغلب موارد، هنگامی که گوگل در یک بازار خاص پیشرو نیست، پشت سر یک رقیب محلی قرار دارد. قابل‌توجه‌ترین نمونه‌های این موارد، کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و جمهوری چک هستند که به ترتیب، بایدو، یاهو، ژاپن، ناور، یاندکس و شزنم پیش روی بازارها هستند. خزنده‌های موتور جستجو می‌توانند هنگام خزش یک وب‌سایت، به تعداد عوامل مختلفی توجه کنند. فاصله صفحات از دایرکتوری اساسی ممکن است یک عامل در خزش یا عدم خزش در صفحات باشد.

نسبت به اخبار سئو آگاهی به روز داشته باشید

Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند.

چگونه متخصص سئو شویم؟

این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید. این ابزارها برتری رقابتی به شما داده و در زمان شما صرفه جویی میکنند. با توجه به اینکه فاصله برگزاری کارگاه ها کم است در نهایت فرصت زیادی برای تغییر کدها و اصلاح ساختار سایت از دست نمیرود.

  • پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب می‌کنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.
  • از آنجایی که همه افراد در جستجوی یک محتوای کامل و دقیق هستند تا آن محتوا بتواند نکات مهم را در اختیارشان بگذارد و به این ترتیب به پاسخ سوالات خود برسند؛ دیگر کسی سراغ محتواهای گنگ و نامفهوم نمی‌رود.
  • ارتباط مستقیمی بین کمیت و کیفیت بک لینک ها با رتبه یک سایت وجود دارد.
  • اگر از یک کلمه کلیدی در صفحه 2 یا 3 کلیک می کنید، می توانید مطمئن باشید که کلمه کلیدی حجم جستجوی مناسبی دارد.
  • بسیاری از کلمات معادل فارسی در زبان انگلیسی را نمی توان با ترجمه بخش به بخش عبارت پیدا کرد.
  • بهینه‌سازی جستجوی موفق برای بازارهای بین‌المللی، ممکن است نیازمند ترجمه حرفه‌ای صفحات وب، ثبت یک دامنه با یک دامنه سطح بالا در بازار هدف و میزبانی است که آدرس IP محلی را فراهم نماید.
امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید.

همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند.

به عنوان مثال از جمله صفحاتی که تحت این ارزیابی قرار میگیرند می توان به مواردی اشاره کرد که به صورت مستقیم و جدی بر روی سلامت انسان، شادی و امنیت او تاثیر گذارند. این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید. در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار