سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد-سئو

گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد.

  • اینکه الان سایت شما چه رتبه ای دارد، رقبای شما چقدر فعالیت می کنند و موارد زیاد دیگری که روند سئو سایت رو تغییر میدهد.
  • به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “بهترین اسباب بازی برای سگ” را هدف قرار داده اید، نباید به سایتی پیوند دهید که قبلاً رتبه ۱ را برای این کلمه کلیدی کسب کرده است.
  • یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌‌باشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید می‌‌‌توانید به راحتی اعضای سایت خود را افزایش دهید.
  • افراد برای یادگیری سئو به یک سیستم و دسترسی به اینترنت نیاز دارند.
و اگر می خواهید ویدیوی شما در گوگل رتبه بندی کند، توصیه می کنیم توضیحات طولانی ویدیو را بنویسید. در نهایت، پیوندهای داخلیازآن صفحات معتبر رابه صفحه فرود که نیاز به تقویت دارد اضافه کنید. در هر محتوایی که منتشر می کنید، حداقل به 3 منبع مرتبط با کیفیت و مرتبط پیوند دهید. و صفحاتی که به منابع مفید لینک می‌دهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان لینک می‌دهند کیفیت بالاتری دارند.

در نهایت می‌توان گفت سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی سایت است. اگر در این بخش بتوانید خوب عمل کنید و در کنار آن از اصول سئو پیروی کنید امید می‌رود به نتایج بسیار خوبی در بهینه‌سازی سایت دست پیدا کند. سئو مارکتینگ، یکی از چند روشی است که میتونه سایت شما رو تو مدت زمان کوتاهی به جایگاه های برتر گوگل برسونه.

نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربه‌های موفقی در بهبود SEO وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید. چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود. مجموعه ای از تاکتیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را سئو کلاه خاکستری می گویند.

سئو رایگان چیست و آیا واقعا می‌‌‌شود رایگان سئو شد؟

پس از عنوان، توضیحات متا اولین چیزی است که افراد هنگام بازدید از محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل به طور مستقیم زیر URL می بینند. بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که الگوریتم های جستجو دیگر برای رتبه بندی سئو به توضیحات آن اهمیت نمی ‌دهد، تقریبا همه گروه‌های سئو بیخیال این قسمت شدند. اگر برای توضیحات متا، مطالب خوب ننویسید مطمئن باشید که در طولانی مدت میزان کلیک کاربران روی سایت شما در موتور جستجو، بسیار پایین می آید. پس اگر چه توضیحات متا مستقیما روی سئو تاثیر نمی‌ گذارند، ولی به شکل غیر مستقیم تاثیر مهمی بر روی بازدید سایت شما دارند.

الزاما نباید از تمام روش‌های سئو استفاده کنیم بلکه باید با توجه به اطلاعات، تجربه، شرایط و نیاز کسب‌و‌کار روش‌های موردنیاز را انتخاب کنیم و از همه مهم‌تر آنها را بدرستی و با کیفیت بالا پیاده‌سازی کنیم. گوگل تمام تلاشش را می‌کند که بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها را به کاربران خود عرضه کند. برای این منظور تعداد زیادی پارامتر ارزیابی را مورد بررسی قرار می‌دهد. هر‌چه وب‌سایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد، رقبای خود را کنار زده و در واقع باعث سقوط آنها می‌شود و خودش را به بالای لیست نزدیک‌تر می‌کند. کوئری‌های ساختگی به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که باعث می‌شود کلمات کلیدی وب‌سایت‌ها در Google Suggestion و Google Related قرار بگیرد.

چک لیست سئو: مهمترین گام‌های لازم برای ارتقا رتبه سایت در گوگل

این نرم افزار، تعداد کل بک لینک ها و تعداد دامین های لینک شده را به شما اعلام می کند و این اطلاعات را در قالب یک نمودار نیز نشان می دهد. خوشبختانه، ابزارهای مجله خبری سئوی رایگان زیادی وجود دارد که می توانند سایت شما را بدون هزینه کردن به سطح بالاتری برسانند. ابزارهای رایگان سئو می تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را بدون مراجعه به کیف پول خود ارتقا دهید. شما باید تلاش بیشتری برای استفاده از این ابزارها و بهینه سازی سایت خود انجام دهید. مسائل فنی مختلف دیگری در قسمت پشتی سایت شما وجود دارد که پس از رفع مشکلات آن ها، می توانید تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی خود ایجاد کنید. اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود.

البته در وب فارسی به ندرت وب سایت ها به یکدیگر لینک میدهند! پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت.

مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود. با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید.

در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای رنکینگ سایت‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. عوامل مختلفی بر رتبه شما در یک عبارت تاثیرگذار هستند و محتوا نیز یکی از آنهاست. معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود. در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد. فرآیند آنالیز یک سایت و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن نیازمند صرف زمان زیادی است. پیشنهاد میکنم برای نتیجه گیری بهتر سئو سایت را به یک متخصص بسپارید و یا با شرکت در دوره های آموزشی دانش خود را در این حوزه بالا ببرید.

چک لیست سئوی تکنیکال

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار