سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان-سئو

رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده. یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

  • و دیگری اینکه کاربران را به شیوه‌های مختلف تشویق به کامنت گذاشتن و نظر دادن در وبسایت خودتان کنید.
  • بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید.
  • وقتی از سئو خارجی یا Off-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها نداریم.
  • برای تولید محتوای مفید و کاربردی هم باید از منابع معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفن‌همراهشان به جستجو در گوگل می‌پردازند. طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است.

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست. به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم. این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

کنترل جایگاه سایت برای بالا بردن سئو سایت

موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم می‌آورد. سئو علاوه بر اهمیت فراوان و تاثیری که در کسب و کار می‌گذارد، مبحثی بسیار گسترده و عظیم است و درک کامل آن نیاز به تجربه و دانش فراوان دارد. مطمئنا کسب آگاهی پیرامون چنین مقوله گسترده‌ای، به یک منبع معتبر و معلمی توانا نیاز دارد.

تحلیل ، نظم ، استمرار و یادگیری برای پیروزی در رقابتی بزرگ اما لذت بخش

با توجه به افزایش مخاطبان سایت، برند شما شناخته تر از قبل میشود. هر کدام از این موارد را به طور کامل در این مقاله بررسی می کنیم. در ادامه ما می خواهیم به موضوعاتی که روی قیمت و تعرفه مجله خبری سئو بر اساس پروژه تاثیر دارند، صحبت کنیم.

Keyword Research یا تحقیق درباره کلمه کلیدی چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار