سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

سئو در حقیقت یک سری تجربیات است که تاکنون از گوگل و موتورهای جستجو به دست آمده است. داشتن یک وب سایت سازگار (ریسپانسیو/ واکنش‌گرا) در گوشی موبایل اختیاری نیست! زیرا به احتمال زیاد اکثر کاربران شما از موبایل استفاده می کنند و اگر یک وب سایت سریع و سازگار با موبایل نداشته باشید، رتبه شما آسیب خواهد دید. در توضیح اینکه چگونه رسانه مجله خبری سئو های اجتماعی بر SEO تأثیر می گذارند، Life Marketing خاطرنشان می کند که شبکه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر سئو ندارند، اما تأثیر مثبتی در رتبه بندی به طور غیرمستقیم جستجو دارد. یکی از راه های مهم ایجاد اعتماد در سایت، ارائه گواهی SSL است. گواهینامه های SSL اطلاعات مبادله شده بین مرورگر وب کاربر و سرور شما را رمزگذاری می کند.

Meta Description یا توضیحات متا چیست و چه اهمیتی دارد؟

تمرکز الگوریتم پاندا روی محتوا است و اگر شما محتوای ضعیف، بی کفیت و کپی و غیرقابل اعتماد و بدون اعتبار داشته باشید، مورد خشم و غضب الگوریتم پاندا قرار می گیرید. گوگل الگوریتم های مختلفی دارد که هر کدام یک جنبه از سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند و شما را ارزیابی می کنند. هر فعالیت هدفمندی که خارج از سایت شما در راستای سئو سایت شما انجام شود، سئو آف پیج است. فراموش نکنید که پیش از هر چیز شما به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز دارید تا بتوانید بازاریابی محتوایی خودتان را شروع کنید. در آن دوره نگاهی که مردم به موتورهای جستجو داشتند، یک لیست فهرست شده بود که بر اساس حروف الفبا این فهرست انجام می شد. ابتدا برای انسان ها و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بنویسید.

سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است و لیست از مرتبط‌ترین نتایج شروع و به نامرتبط‌ترین نتایج ختم می‌شود.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانه‌گذاری استاندارد برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می‌نامیم. زمانی که به سایتی وارد شوید که نه محتوای خوبی داشته باشد و نه UI و UX خوبی، سریع سایت را ترک می کنید و به نتایج جستجو باز می گردید تا سایت دیگری را باز کنید. در این صورت الگوریتم گوگل متوجه می شود که این صفحه، کاربرپسند نیست و به خوبی سرچ کاربران پوشش نمی دهد و به همین دلیل آن را از لیست نتایج تاپ خارج می کند. سئو محلی یا بهینه سازی موتور جستجوی محلی روشی بسیار موثر برای بازاریابی مشاغل محلی شما به صورت آنلاین است، زیرا به مشاغل کمک می ‌کند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی در زمان دقیق مورد نظر خود معرفی کنند.

  • برخی از کارشناسان سئو سایت، لینک سازی را سخت ترین کاری که در زمینه بهینه سازی سایت وجود دارند، می دانند.
  • موتورهای جستجو، مانند گوگل یا بینگ، بک لینک ها را به عنوان شاخصی از محتوای با کیفیت می‌بینند که از پشتیبانی وب سایت های دیگر برخوردار است.
  • Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد.
  • ما برای هر یک از درس‌های متمم، یک نقشه راهداریم که به یادگیری آن درس کمک می‌کند.
  • یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است.
در حال حاضر در سراسر دنیا یکی از بهترین روش های فروش سئو سایت است. سرعت سایت به نظر من یکی از 200 معیار سئو است چون من بارها دیده ام که سایت هایی وجود دارند که از سرعت خوبی برخوردار نیستند ولی در نتایج بالا هستند و بلعکس آن نیز صادق است. در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود.

کانسپت کلمه کلیدی چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار