سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

هر وب سایتی می‌تواند اهداف متفاوتی نظیر درآمدزایی، ارائه تبلیغات، نمایش محصولات و خدمات داشته باشد که مشابه آن در هیچ یک از شبکه‌های بازاریابی دیگر مشاهده نمی‌شود. دانش سئو یک دانش تخصصی است و هر تخصص نیازمند تلاش زیادی برای رسیدن به هدف می‌باشد؛ بنابراین برای اینکه وب سایت خود را سئو کنید باید به دانش و تجربه سئو دست پیدا کنید. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل مهمی است که شرکتها به وسیله آن با تأثیر سئو بر روی وب سایت‌هایشان آشنا می‌شوند و به همین خاطر حاضر هستند تا برای آن هزینه و زمان زیادی را صرف کنند. اما با این اوصاف نیز هنوز هم شاهد آن هستیم که در بعضی از مواقع بعضی از سئو کاران به وسیله ترفندها و تکنیک هایی قصد فریب موتورهای جستجوگر را دارند و به کار خود ادامه می‌دهند. از اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی موتورهای جستجو فعالیت خود را در بستر اینترنت شروع کردند. بعضی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در آن زمان شامل Yahoo ،Infoseek ،Altavista بودند.

سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید نردبان ترقی را طی و از رقبای خود پیشی بگیرید. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. در این مقاله ای که خودتون هم نوشته اید یه جورایی از تکنیک آسمان خراش استفاده مجله خبری سئو کرده اید. این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. بعد از این هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً نوین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید یا در خبرنامه عضو شوید چون یک سئوکار حرفه‌ای همیشه باید به روز باشد و هر وقت اتفاقی در دنیای سئو رخ دهد حتماً در وبلاگ نوین درباره‌اش می‌نویسیم.

تگ H1 خود را بهینه کنید؛ تگ H1 همان چیزی است که به عنوان اولین و مهمترین تیتر در ابتدا و بالای صفحه نمایش داده می شود. یک صفحه بهینه سازی شده فقط دارای یک تگ H1 است و معمولاً تیتر اصلی صفحه یا مقاله می باشد. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به همه موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید.

بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید. اگر شما هم جز کسب و کارهایی هستید که میزان فروش شما کاهش یافته و یا افزایش نمی یابد. در کنیبالیزیشن دو صفحه از سایت در حال رقابت با یکدیگر هستند و این موضوع باعث می شود رتبه هر دوی آن ها کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است درباره یک موضوع تنها یک محتوا بنویسید و سعی کنید آن مقاله را به بهترین و کامل ترین نحو ممکن نگارش کنید. علاوه بر این ها، شما می توانید طرفداران خود در شبکه های اجتماعی را به وب سایت خود دعوت کرده و از این طریق ورودی خوبی به دست بیاورید.

سئو سایت انگلیسی چطور انجام می شود؟

بله گوگل از شاخص نرخ پرش در رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده نمی‌‌کنه. این مقاله به کوشش سمیرا سرباز، حسین بابائی، صفیه منتظری، مرضیه اقبالی، حامد رضوی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. مدل BERT می‌تواند مفهوم کلی یک کلمه را با بررسی کلماتی که قبل و بعد از آن آمده‌اند، پیدا کند،حروف اضافه جمله را بررسی کندو هدف کاربر از کل جمله را تشخیص دهد.

اهداف سئو چیست ؟

قبل از اقدام به خرید حتما از اینکه هاست شما پروتکل HTTP/2 را پشتیبانی می‌کند اطمینان حاصل کنید. پشتیبانی از HTTP/2 تاثیر بسزایی در بارگذاری سریع‌تر سایت شما خواهد داشت. برای بررسی اینکه آیا هاست کنونی سایت شما از این پروتکل پشتیبانی می‌کند یا خیر به این لینک رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.

از سوی دیگر برخی از وبمستران، بدون درنظر گرفتن نیاز کاربران اقدام به بهینه‌سازی سایت می‌کنند. این وبسایت‌ها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند. کاربرانی که برای رفع سوال و ابهام خود به این صفحات مراجعه می‌کنند و با صفحه‌ای باکیفیت پایین و یا محتوای نامناسب مواجه خواهند شد. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.

  • بعد از این به روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل به وب سایت‌هایی که با استفاده از Sitewide links قصد داشتند از ترفندهای سئوی کلاه سیاه برای دستیابی به رتبه‌های بالا در صفحات نتایج جستجو استفاده کنند توسط گوگل پنالتی شدند.
  • به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.
  • در این صورت الگوریتم گوگل متوجه می شود که این صفحه، کاربرپسند نیست و به خوبی سرچ کاربران پوشش نمی دهد و به همین دلیل آن را از لیست نتایج تاپ خارج می کند.
  • این وبسایت‌ها بعد از مدت کوتاهی ممکن است در صدر نتایج قرار بگیرند و رتبه و جایگاه خوبی به خود اختصاص دهند.
  • همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار