سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

هر اقدامی که در جهت بهینه‌سازی محتواهای سایت صورت بگیرد در این دسته است. اقداماتی مثل بهینه‌سازی متاتگ‌ها، بهبود متن محتواها، بهبود انکرتکست‌ لینک‌های داخلی، بهینه‌سازی لینک‌های داخلی و… همگی بخشی از سئو محتوا هستند. سئو محتوا معمولا ساده به‌نظر می‌رسد و افراد غیرمتخصص تلاش می‌کنند خودشان روی آن کار کنند اما این موضوع، بسیار عمیق است و نیازمند تخصص بالا برای انجام هرگونه اقدامی است. برای رسیدن به کاربر درست و هدف‌مند، نیاز داریم کلمات کلیدی که کاربران هدف ما جستجو می‌کنند را بشناسیم. تحقیق کلمات کلیدی درست به ما کمک می‌کند که در ادامه مسیر، قدم‌های محکم‌تری برداریم و بتوانیم نقاط تماس مناسبی با مخاطبین خود داشته باشیم.

گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و بروز بودن دانش مجله خبری سئو امری ضروری در حفظ رتبه‌های برتر برای سایت‌هاست. مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیت‌های الگوریتم‌ گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد. منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به بهینه سازی در این موتور جستجو معطوف کرده است.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

اما اگر به فکر ساخت یک وب‌سایت قدرتمند با جذب ترافیک زیاد و پایدار هستید و دید بلند مدت و حرفه‌ای دارید قطعا سئو بهترین گزینه برای شما است. چنانچه یک پروژه سئو در اختیار گرفته‌اید و کارفرما از شما نتیجه درخواست کرد؛ ارائه KPIهای مناسب به کارفرما می‌تواند میزان پیشرفت پروژه را نشان دهد. مثلا اینکه شما زحمت زیادی بکشید و روی کلیدواژه “گلدان” در گوگل رتبه بگیرید؛ ارزش زیادی ندارد؛ مادامی که نرخ تبدیل مناسبی از این کیورد داشته باشید. در گذشته سئوکارها فقط روی جذب ترافیک کار می‌کردند اما امروز ترافیکی از اهمیت بالا برخوردار است که نرخ تبدیل مناسبی نیز داشته باشد. ترافیکی که از گوگل وارد وب‌سایت شما می‌شود چند مشخصه دارد که خاص گوگل است.

  • ضمن اینکه علاوه بر این وب‌سایت‌ها می‌توانید از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی قدیمی مانند بلاگفا و… نیز استفاده کنید.
  • از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید.
  • زیرا با شناخت مخاطبین می ‌توانید تبلیغات خود را در زمان و در جای درست منتشر کنید.
  • شما در مورد سئو چگونه فکر می‌کنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید.
2- محتوای ارائه شده در هر صفحه و لینک سازی داخلی حفظ شود. اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینک‌های زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود. البته دقت کنید که با زیاد شدن تعداد زیردامنه‌ها و تنوع بالا در موضوعات این ارتباط ایجاد شده و تاثیرگذاری (منفی) آن بیشتر می‌شود. علاوه براین چنین صفحاتی جزو اهداف سئو یک سایت نیستند که عدم موفقیت در نتایج جستجو در آنها اهمیتی داشته باشد. شاید نام سایت شما یک عبارت عمومی یا پرجستجو است و سایت های دیگری در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

فعالیت های سئوکار

ارائه خدمات طراحی سایت از نقطه پذیرش پروژه تا تحویل نهایی به 7 مرحله اصلی تقسیم میشود. آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفه‌ای به پایان برسانید. کتاب‌های الکترونیکی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می‌دهند. مطالعه کتاب به شما کمک می‌کند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را پیدا کنید. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند همخوانی دارد؟ قطعا نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های خود بهره بگیرد.

۱. تحقیق کلمات کلیدی مناسب سایت فروشگاهی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار