سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو

این موتورها ۳ کار اصلی کرال کردن، ایندکس کردن و رتبه دهی را انجام می دهند. در کرال کردن، خزنده های موتورهای جستجو در تمام لحظه ها در سطح وب می خزند و محتواها را می خواند. سپس محتواهای موجود در سایت در فهرست موتورهای جستجو قرار می گیرند و یا ایندکس می شوند. بر اساس مجله خبری سئو الگوریتم های مخصوص به خود، وب سایت ها را با توجه به جستجوی کاربر رتبه بندی می کنند. یک متخصص سئو باید بداند چگونه صفحات یک سایت را بهینه کند تا موتورهای جستجو آن را در صفحه نتایج بخوانند. یکی از ابزارهای موثر در سئو سایت می باشد که کار کردن با آن بسیار ساده است.

خوب با یسری از بهترین تکنیک های سئو داخلی آشنا شدید، حالا بریم سراغ تکنیک های سئو خارجی. اما دیگه وقتشه شمارو با بهترین تکنیک های افزایش ترافیک و بازدید وب سایت آشنا کنیم. سئو چیست؟ برخلاف آنچه بسیاری از افراد تازه‌کار فکر می‌کنند، سئو مفهوم پیچیده‌ای نیست. اما چرا؟ به این علت که SEO در عین آن که مفهوم سرراستی دارد و از قوانین معینی پیروی می کند، چالش های بسیاری به همراه دارد. در این مقاله توضیحاتی در باب مفاهیم اولیه مهم در سئو ارائه می‌دهیم. در مقالات بعدی به هرکدام از موارد اشاره شده به تفضیل خواهیم پرداخت.

موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج بدست آمده را طبق الگوریتم‌های خاصی در یک لیست قرار می‌دهند. امروزه موتورهای جستجوگر بسیار زیادی مانند یاهو، بینگ و گوگل وجود دارند که شناخته شده‌ترین آنها گوگل است. پیدا کردن موضوعات پر اهمیت و با ارزشی که عملکردی خوب در موتورهای جستجو و لینک دهی بالا دارند که باعث جذاب‌تر و طولانی‌تر کردن محتوای شما می‌شود. معرفی محتوای خود به وب سایت‌هایی که به محتوای اصلی بک لینک داده بودند تا بعد از آن در مقاله خود به محتوای شما لینک بدهند.

آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند. صفحاتی که مدام محتوای آنها آپدیت میشود و اطلاعات توسط کاربر وارد میشود شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند. این صفحات فقط نیازمند ساختار درست و نمایش محتوای مرتبط هستند و ارزش واقعی را از بروزرسانی مستمر دریافت میکنند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند.

رنک و یا امتیازی که گوگل در سال گذشته به سایت‌ها و صفحات سایت‌ها نسبت می‌داد،‌ که در حال حاضر یک سال است که متوقف شده است. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. این نوع ریدایرکت معمولا کند‌تر بوده و برای سئو توصیه نمی‌شود.

این روزها دیگر همه وقت زیادی را در اینترنت و فضاهای مجازی سپری میکنند و خیلی چیزها هر روز دست به دست بینمان رد و بدل میشود. یا دیگر برای پیدا کردن هر خدماتی اولین کاری که به نظرمان میرسد، سرچ کردن در گوگل هست. خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم.

پس از سئو چه افرادی وارد وب سایت من می‌شوند؟

پس اگر چه توضیحات متا مستقیما روی سئو تاثیر نمی‌ گذارند، ولی به شکل غیر مستقیم تاثیر مهمی بر روی بازدید سایت شما دارند. اولین چیزی که کاربر از سایت شما در نتایج موتور جستجو می بیند، عنوان می باشد. بنابراین بهتر است از عنوان های خوانا، کوتاه و قابل درک استفاده نمایید. ممکن است به خاطر اینکه خواسته‌ اید کلمات کلیدی را در عنوان بگنجانید، عنوان غیر جذابی تولید کنید. به جای این کار، یک عنوان جذاب و یکتا انتخاب کرده و توضیحات و کلمات کلیدی بیشتر را در تگ عنوان قرار دهید تا سئو را تقویت نمایید.

تفاوت آن با نوع قبلی این است که از ربات های گوگل پیروی می کند. شما با استفاده از این ابزار می توانید فایل های مهمی را که در robots.txt مسدود شده اند را پیدا کنید. این فایل ها اجازه نمی دهند تا سایت های مناسب برای نمایش در موبایل ارائه شوند. پس از اینکه لینک سایت را در این ابزار وارد کردید، به شما اعلام می کند که سایت شما با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد یا ندارد.

سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!

درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود. سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود. به عنوان مثال شما برای آموزش‌های حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه می‌کنید و مطمئن هستید که محتوای ارائه‌شده از اعتبار کافی برخوردار است. به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن است کاربران محتوای صفحه را فراموش کنند ولی هرگز حس خوب یا بدی که از خواندن یک صفحه بدست آمده است را هرگز فراموش نمی‌کنند.

  • وقتی که صفحات وب سایت شما به وسیله یک مرورگر بارگذاری می‌شود Page View برای وبسایت شما اتفاق می‌افتد.
  • سئوی محتوای یوتیوب و برخی لینک سازی ها می توانند باعث شوند تا در نتایج گوگل دیده شوید.
  • با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج اول گوگل باقی می‌ماند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار