سئو چیست؟ مهم ترین نکات 2023 که باید از SEO بدانید!-سئو

گوگل همیشه گفته که علاقه دارد تا مقالات معتبر را نمایش دهد و برای این‌که یک مقاله معتبر باشد پارامترهایی را در نظر گرفته که انجام فرایند بهبود این پارامترها را سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو بیان می‌کنند. بعد از انجام فرایند سئو شما باید بتوانید مجله خبری سئو فرایند برند سازی و تبلیغات گوگلی را پیش بگیرید. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.

بنابراین داشتن پاسخ برای این سوال که سئو چیست و شناخت موتورهای جتسجو به شما کمک می کند که در کار خود موفقیت های زیادی را به دست آورید و به گسترش فعالیت های خود تحت نظر سئو بپردازید. به همین دلیل مشتریان شما هم برای یافتن پاسخ سوالات و یا تحقیق در رابطه با محصولات یا سرویس های مختلف، از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند. برای بیشتر مشتریان، فرآیندی که منجر به خریدشان می شود، با جستجو در موتور های جستجویی مانند گوگل شروع می شود. برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید.

نرخ تبدیل به درصدی از کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما گفته می‌شود که عمل مورد انتظار شما را انجام داده‌اند. به عنوان مثال اگر ملاک تبدیل مد نظر شما خرید یک بسته آموزشی باشد و از مجموع ۱۰۰ کاربری که وارد وبسایت شما شده‌اند ۱۰ نفر از آنها این بسته آموزشی را خریداری کنند، نرخ تبدیل برای شما ۱۰ درصد خواهد بود. به این معنا که محتواهایی که به تازگی منتشر شده‌اند در اول لیست نمایش قرار می‌گیرند و محتواهای قدیمی‌تر به ترتیب با توجه به زمان انتشار آنها در لیست نمایش حضور پیدا می کنند. محتوا Seo Friendly محتوایی است که به صورتی به وجود می‌آید که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به آن رتبه‌های بالایی در صفحات نتایج خود می‌دهند. این اصطلاح مخفف عبارت Pay Per Click است که در لغت به معنای پرداخت به ازای هر کلیک می‌باشد.

سئو چیست؟!

در سال ۱۳۹۷ محتوا همچنان با قدرت یک پادشاه به یکه تازی در عرصه سئو ادامه میدهد. همانطور که “رند فیشکین Rand Fishkin” در سایت Whiteboard Friday گفته است، محتوایی که برای کلمه کلیدی مد نظر بهینه شده باشد همچنان از نظر سئو بالاترین ارزش را دارد. یکی دیگر از فاکتورهای خارجی که در SEOنقش دارد، رقابت شما در رابطه با جایگاه کسب و کار خاص شما است. در برخی از جایگاه ها، رتبه بندی بسیار دشوارتر از سایرین می‌باشد. بنابراین رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر شانس رتبه بندی شما دارد.

  • اگر می‌ خواهید در سئو بین‌المللی موفق شوید، باید به بافت فرهنگی کسب و کار هدف خود توجه کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا بتوانند بر اساس فرهنگ و زبان خود از سایت شما استفاده نمایند.
  • افزونه های مختلف وردپرس در کنار ساختار ایده آل آن شرایط خوبی برای seo فراهم کرده است.
  • در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند.
  • اگر به مقدار زیادی Keyword Staffing کنید و یک کلمه رو به تعداد زیاد در یک صفحه خاص تکرار کنید، برای اینکه به گوگل بفهمانید این صفحه برای این کلمه سئو شده است.
  • نرخ تبدیل به درصدی از کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما گفته می‌شود که عمل مورد انتظار شما را انجام داده‌اند.

با کمک ابزار Ahrefs می توانید بک لینک های رقبا را تحلیل کنید و کلمات کلیدی موردنیاز کاربران را دریافت نمایید. در نسخه رایگان، اطلاعات کلی در اختیار کاربران قرار می گیرد اما با استفاده از نسخه پولی می توانید به اطلاعات جامع و کاملی دسترسی پیدا کنید. ابزار Ahrefs شرایطی را فراهم می کند تا سئو کار بتواند تعداد بک لینک های یک سایت، تغییرات و تحوالات ایجاد شده روی بک لینک ها را بررسی و آنالیز نماید.

به عبارت دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بمنظور افزایش بازدید یک وبسایت، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌پذیرد. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. تصور کنید که یک وب سایت در رتبه اول صفحه نتایج جستجو قرار گرفته است. این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت می‌مانند و بعد از آن این سایت را ترک می‌کنند.

آیا رفتار کاربران در سئو تاثیرگذار خواهد بود؟

Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینک‌ها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشته‌اید، در‌نظر بگیرید. مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد. اگر یک بک لینک از سایت تسنیم و یک بک لینک از سایت تابناک داشته باشد، پس دو Referring Domain دارد. و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار