سئو چیست؟ هرآنچه لازم است از سئو بدانید به همراه ویدئو مدیر وب-سئو

بِیس دوره مگاسئو فرین آکادمی، آموزش سئو کلاه سفید به همراه تکنیک های کلاه خاکستری سئو است. محتوایی که بیش از حد کلمه کلیدی در آن نوشته شده باشد؛ یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند به صورت منفی بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیر داشته باشد استفاده زیاد از کلمات کلیدی است. این موضوع زمانی رخ میدهد که شما مقدار زیادی از کلمات کلیدی را بدون دلیل در محتوای خودتان استفاده کنید. مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد. موتور های جستجو، این رفتار را جریمه می کنند زیرا واقعا ارزشی برای بازدید کنندگان ندارد.

اسپای‌فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … فکر می‌کنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند. عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو مجله خبری سئو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند. کدهای اسکیما به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید. قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.

فهرست مطالب

شما می‌توانید این آمار و ارقام دقیق را در ابزار وب مستر ببینید. هنگامی که شما تمایل دارید بدانید یک کلید واژه چقدر در طول یک ماه جستجو شده و از آن بازدید شده است باید Impression آن کلید واژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. UX از لحاظ فنی سختی و راحتی عناصر مختلفی که در طراحی رابط کاربری از آنها استفاده شده است را نشان می‌دهد.

این افراد باید از عبارت‌ها و کلید واژه‌هایی که کاربران بیشتر به دنبال آنها هستند نیز مطلع باشد. در مقابل، نمونه‌هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک‌های فریبنده است. هر تاکتیکی که برای کاربران فریبنده یا مضر تلقی شود، به عنوان کلاه سیاه شناخته می‌شود. تاکتیک‌های کلاه سیاه بسیار خطرناک هستند و با تکامل الگوریتم‌های گوگل، کمتر و کمتر عمل می‌کنند. بنابراین سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند، استفاده می شود.

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که در حوزه سئو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند را برایتان نام برده و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر این کاربر در زمانی که در وبسایت شما حضور دارد به چندین صفحه از وب سایت شما مراجعه کند، همچنان یک بازدید برای وبسایت شما صورت گرفته است. این بازدید زمانی به پایان می‌رسد که کاربر سایت شما را ترک کند یا بر روی یک لینک خارجی کلیک کنند و به صفحه ای از یک سایت خارجی با دامنه متفاوت از دامنه سایت شما منتقل شود و یا اینکه به طور کلی از مرورگر خود خارج شود. اگر یک کاربر با یک ip مشابه دو بار از یک وبسایت بازدید کند برای آن وب سایت ۲ بازدید ثبت می‌شود. Wiki به سایت‌هایی گفته می‌شود که این امکان را به کاربران و بازدیدکنندگان خود می‌دهند تا محتوایی که درون آن وجود دارد را به‌روزرسانی کنند و یا اینکه خود کاربران در اینگونه سایت‌ها محتواهایی را به وجود بیاورند.

اما کاربری که کلمه قهوه ساز رو جستجو می‌کند قصد خرید دستگاه قهوه ساز را دارد. پس صفحه دسته بندی قهوه ساز باید برای کلمه قهوه ساز بهینه سازی شود. اگر قصد دارید برای کلمه قهوه هم رتبه بگیرید باید یک مقاله جامع هم در مورد قهوه بنویسید و در قسمت بلاگ سایت بارگذاری و سئو کنید. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید مخاطبان شما چه کلماتی جستجو می‌کنند و چه کلماتی برای مخاطبان سایت شما مهم هستند. باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید، متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی را شروع کنید.

جلوگیری از وجود صفحات تکراری (duplicate content)

Java Script برخلاف آنچه از اسمش بنظر می‌آید، هیچ ارتباطی با Java ندارد و زبانی مستقل است. از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید. مزیت سئو سایت توسط خود شما این است که ممکن است سئوکار کارهایی را انجام دهد که برای سایت شما لازم نیست و هزینه زیادی را بابت آن از شما دریافت نماید.

  • احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل ” سئو چیست؟” ، ” همه چیز در مورد SEO” و یا “سئوی وبسایت یعنی چه؟” به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید.
  • در این نوع ریدایرکت، شما از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نمی شوید.
  • احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید.
  • خرید بک لینک انبوه یا Sitewide از عوامل تاثیر گذار و البته کلاه سیاه، خرید بک لینک انبوه یا Sitewide می باشد که باعث افزایش سریع قدرت وب سایت شما می شود.
  • هنگامی که طراحی سایت به خوبی انجام نمی شود، کاربر نمی تواند با سایت شما ارتباط برقرار نماید.
از جمله آن، نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود بلکه با حذف نکات غیرضروری، افزودن مطالب و لینک‌ های جدید به محتوا در وقت و انرژی صرفه ‌جویی می ‌شود. سه نوع عملیات سئو وجود دارد که شامل سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه می شوند. اگر شما عبارت خرید عسل طبیعی را در گوگل جستجو کنید، متوجه می شوید که این عبارت در هر ماه ۱۱۰۰۰۰۰۰ بار توسط کاربران ایرانی در گوگل سرچ می شود.

برای مثال یک کاربر بنر تبلیغاتی شما را در یک سایت مشاهده می‌کند و با کلیک برروی آن وارد سایت شما می‌شود. شما در این روش بابت هرکلیک کاربر روی تبلیغات، باید یک هزینه‌ای را پرداخت کنید. پروسه سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت شما از طریق نتایج جستجوی موتور های جستجوگر بصورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد. سال ۸۳ بود که اولین کسب‌وکار‌ آنلاین خودم را راه‌اندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسب‌درآمد آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار‌های مختلف در بستر وب هستم.

انواع بک لینک در سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار