سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو

اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند مجله خبری سئو و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است.

مفاهیم و اصطلاحات رایج در سئو آف پیج

کلمه کلیدی عبارتی می باشد که بیشترین استفاده از آن در متن شده است. در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا هدینگ نیز وجود دارد که ارزش آنها به اندازه‌ ی محتوا است. از این رو، هدینگ‌ هایی طراحی کنید که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند.

سئو یعنی، ارائه بهترین محتوا

لیست‌های شماره‌دار، اینفوگرافیک‌ها و پاسخگویی مستقیم به جستجوهای مبتنی بر سؤال، شانس شما را برای دریافت یک قطعه برجستع افزایش می دهند. به معنی تجربه کاربری می باشد و شامل تمامی احساسات و تجربیات مخاطب از ارتباط با یک محصول می‌ شود. این کلمه مخفف عبارت User Experience و از جمله موارد اثرگذار بر سئو به ‌شمار می ‌رود. علاوه‌ بر این با عکس ‌العمل و رفتار کاربران نیز در ارتباط است. طراحی تجربه کاربری در میان اصطلاحات سئو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این طراحی هدف از سود، رسیدن به هدف تعامل کاربر با محصول است و صرفا مقاصد مالی ملاک قرار نمی ‌گیرند.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی

اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت.

  • این الگوریتم به این معنی است که ممکن است سایتی ناگهان از صفحه ششم نتایج به جایگاه اول تغییر موقعیت دهد ولی این تغییر جایگاه موقتی است.
  • پس در لینک‌سازی از یک صفحه به صفحات دیگر می‌بایست دقت کافی داشته باشید و حتما طبق استراتژی اقدام به این کار نمایید.
  • دانستن رتبه الکسای وبسایت خود به شما می‌کند تا استراتژی مناسب‌تری برای بهبود آن به کار بگیرید.

زیرا الگوریتم‌های رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل به سرعت به روز رسانی می‌شوند و در هر بار آپدیت شدن تأثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی وب سایت شما می‌گذارند. داشتن بک‌لینک‌های معتبر به وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین سیگنال‌هایی است که گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای رتبه بندی محتوا در نظر می‌گیرند. اگر می خواهید وب سایت شما کارایی و نتیجه دلخواه را داشته باشد، باید بیشتر روی سئوی آن سرمایه گذاری کنید. این تنها راهی است که می توانید به کمک آن وب سایت یا وبلاگی که دارید کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو ، رتبه خوبی داشته باشد و از ترافیک بالایی برخوردار باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار