سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو

بسیاری از افراد به اشتباه نام فارسی فینگلیش شده را برای سایت انگلیسی خود انتخاب می کنند. این کار شما را به زودی از گردانه رقابت در دنیای بین المللی بیرون می کند. در واقع برای سئو سایت انگلیسی که توسط انگلیسی زبان ها استفاده می شود باید نامی را انتخاب نمایید که معنا و مفهوم دقیقی را می رساند. مدیران سایت های وردپرسی می توانند سایت خود را مطابق با آخرین الگوریتم های موتورهای جستجوگر سازگار نمایند. این افزونه به سئوکاران کمک می کند تا بتوانند تگ های مناسبی به تنظیمات سایت خود اضافه کنند. به این ترتیب موجب بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شوند.

گوگل سرچ کنسول: دریافت اطلاعات اجمالی دربارۀ عملکرد سایت

با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید. این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.

  • OBL ها تاثیری در اعتبار سایت شما ندارند، اما می توانند اعتبار سایتی که لینک داده اید را افزایش دهند.
  • همه ما به دفعات شنیده ایم که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست؛ مسلماً کسی که با دادن وعده و وعیدهای وسوسه انگیز مانند افزایش فروش در مدت زمان کم و…
  • اهمیت Dwell Time برای RankBrain خیلی زیاد است، چرا که نشان‌دهنده دوست‌داشته‌شدن محتوا از سوی کاربر است‌.
  • یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند.

همانطور که گفته شد، هیچ شکاف یا فرمول جادویی هوشمندانه ای وجود ندارد که از موتور های جستجو پیشی بگیرد، بنابراین تلاش نکنید. در نهایت، اولویت شما باید همیشه این باشد که به مخاطبان خود آنچه را که به دنبالش هستند، ارائه دهید و این تنها از طریق نوشتن محتوای جذاب و اساساً طبیعی است. به کلمات کلیدی محرک اجازه دهید تا محتوای آموزنده و ارزشمند شما را ارتقا دهند.

این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند. Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. از آنجاییکه موتور‌های جستجو در برخورد با دو URL متفاوت با محتوا‌های تکراری، نمی‌دانند کدام را در صفحات نتایج جستجو بالا‌تر رتبه بندی کنند، ممکن است هر دو‌ی آن‌ها را پایین‌تر قرار داده و سایت‌های دیگر را ترجیح دهند.

در سئو، سئوکار با توجه به علم و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه شدن سایت را در آن پیاده سازی کرده و سعی میکند هر صفحه از آن را “روی کلمات” مربوطه، در نتایج جستجو به رتبه بهتری برساند. نکته مهمی که تعریف سئو سایتو بک لینک ها باید بدانید این است که یک وب سایت زمانی به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشد. از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند. این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه مجله خبری سئو گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد. یادتان است که در بالاتر بیان کردیم که سئو یعنی هماهنگی سازی سایت خود با الگوریتم رتبه بندی گوگل؟ خب باید بگوییم که برخی فعالیت ها وجود دارند که خارج از این چارچوب بوده و می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند!

سئو کلاه سفید white hat SEO

بعدازاین فرایند شما با اعمالی مانند ایمیل مارکتینگ و خلاقیت، مشتریان خود را به یک وفادار تبدیل می‌کنید. در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با مفاهیم اولیه سئو آشنا کنیم. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آن‌ها را از عبارت‌های بیان شده متوجه شوید.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست و چطور آن را بهبود بخشیم؟

بیشتر سئوی خارج از سایت به بک‌لینک های با کیفیت بالا مربوط می‌شود. حجم زیادی از لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر و مرتبط به سایت شما اشاره می‌کنند، به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما ارزشمند و معتبر است. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از وب سایت شما نیز تعیین می شود. این عوامل شامل لینک‌هایی از سایر وب سایت ها، توجه شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد.

آکادمی دی ام روم در مقاله‌ای جامع و بی‌نظیر، اقدام به تولید و تدوین یک مقاله در حوزه آموزش سئو کرده و آن را در اختیار افرادی که خواستار یادگیری سئو هستند، قرار داده است. برای مورد دوم شما با سئو و بهینه‌سازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شده‌اید ولی نمی‌دانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید. البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که می‌توانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی می‌باشد و می‌بایست با شناخت کاربران هدف پیاده‌سازی گردد. متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید.

ناوبری صفحات یا به اصطلاح بردکرامب، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان می‌دهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفته‌اید. از جمله فواید دیگر بردکرامب لینک‌سازی داخلی صحیح بین صفحات است. همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه می‌پرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره می‌کند و عملکرد کل سایت را در نظر می‌گیرد. اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار