سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو

همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن‌ها رعایت کنید. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است.

شما برای داشتن سئوی کلاه سفید باید صبور بوده و نظارت مداومی بر روی سایت خود داشته باشید و تکنیک‌ها را به درستی به کار بگیرید. در عوض این تلاش و صبوری شما اگر تکنیک های سئو را به درستی انجام داده باشید شما یک جایگاه مناسب و دائم پیدا خواهید کرد. یکی از ابزارهای کمکی گوگل است که به افراد در یافتن عبارت مورد نظر خود کمک می‌کند. در هنگام جستجوی یک عبارت در گوگل، گوگل لیستی در ادامه نمایش می‌دهد که شامل ادامه متنی است که می‌خواهید تایپ کنید و نیز پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. پرس و جوهایی که مشاهده می‌کنید بر اساس جستجوی سایر کاربران و نیز محتوای ایندکس شده توسط گوگل در سایت‌های مختلف است.

مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است. گوگل و سایر موتورهای جستجو از صاحبین وب سایت ها می خواهند که با استفاده از سئو موجب یافتن آسانتر محتوا توسط کاربران شوند. اما بایست دقت داشت که در این کار از قوانین آنها بایستی تبعیت کنید.

Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. این محتوا شامل عکس، متن، ویدئو و هر چیزی است که چشم می‌بیند. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت مجله خبری سئو برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایت‌هایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند.

  • کلمات کلیدی هم بخشی از سئوی درون صفحه هستند که مطلب را در مسیر موضوع نگه می‌دارند.
  • از نظر من خیلی ازمون خوب و عالی بود طوری که افرادی که حتی سئو رو هم نمیدونن ترغیب میشن برای مطالعه سئو و دنبال کردن مقالات این حوزه.
  • به عبارت دیگر به شما تضمین می‌دهند که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، هزینه دریافتی را پس خواهند داد.
  • اگر حاوی کلمه کلیدی هدف باشد، اینگونه به گوگل اطلاع می دهید که صفحه ای که به آن لینک می دهید درباره چیست.
  • طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده در سایت های مختلف، بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت ها طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب بدست می آید.
اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند. امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود. مقالات آموزشی برای درک مفاهیم و آشنایی با تکنیک ها مناسب هستند ولی در اجرا معمولا با ابهامات و سوالات بیشتری مواجه میشویم. در نهایت برای استفاده از این آموزش ها نیازمند کسب تجربه هستیم که به دست آوردن آن زمان و هزینه زیادی را صرف خواهد کرد. در کل میتوان گفت مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند است به شرط آنکه خواننده آگاه و هوشمند عمل کرده و به هر محتوایی اعتماد نکند.

سوالات پر تکرار سئو

به مرور این مشکلات را برطرف کرده و به ایده آل خود نزدیک شوید. کلمات کلیدی طولانی و جملات پرسشی که معمولا 5 تا 8 کلمه ای هستند را میتوان نسل جدیدی از هدف گذاری های متخصصین سئو دانست. تفاوت اصلی دوره آموزشی با کتاب یا مقالات سئو، انتقال تجربه در کنار دانش است. در این دوره های آموزشی شما از تجربه متخصصین وبسیما طی سالها فعالیت حرفه ای بهره مند میشوید، مسیر درست را می شناسید و بدون ترس از اشتباه فعالیت خود را در زمینه سئو آغاز میکنید. آکادمی وبسیما بخشی را به نام واژه نامه سئو فراهم کرده است که در آن مهمترین و کاربردی ترین عبارات را به شما معرفی میکند.

پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می‌‌رود و می‌‌توانید فروش خوبی داشته باشید. و در نهایت می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. مزیت سئو سایت توسط خود شما این است که ممکن است سئوکار کارهایی را انجام دهد که برای سایت شما لازم نیست و هزینه زیادی را بابت آن از شما دریافت نماید.

Knowledge Graph گوگل چیست؟

سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید. افزونه های سئو رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب، لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای تعیین رتبه سایت استفاده ‌می‌کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار