سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-سئو

نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود. معایب این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیب‌تان شود یا نه و رتبه‌ خوبی بگیرید را باید قبول کنید.

کاربرد سئو این است که در کوتاه ترین زمان ممکن، مخاطبان و مشتریانِ علاقه مند به محصولات و خدماتتان را در جلو درب فروشگاه اینترنتی شما قرار بدهد. البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد. مهم ترین تفاوت در جستجوی صوتی و متنی (تایپ شده) کلمات کلیدی مورد استفاده می باشند. وقتی یک نفر می خواهد به صورت نوشتاری جستجو کند در موتور جستجو می نویسند «رخت خواب ارزان»، اما وقتی همین فرد بخواهد به صورت صوتی جستجو کند، می گوید «چطور می توانم یک رخت خواب ارزان بخرم؟».

مزایای سئو سایت چیست؟

انتظاراتی که شما از بازدید کنندگان و کاربران وب سایت خود دارید با توجه به نوع وبسایت شما و نوع فعالیتتان در سایت می‌تواند متفاوت باشد. یعنی کاربران و بازدیدکنندگان وبسایت شما بتواند به آسانی به بخش‌ها و قسمت‌های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند و مسیر خود را برای دستیابی به موضوع مورد نظر خود را پیدا کنند. در نتیجه به جای اسکن کردن صفحات برای پیدا کردن کلمات کلیدی، گوگل به دنبال مطالبی است که این کلید واژه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند. امتیاز هرزنامه یا Spam Score درصد وب سایت‌هایی که ویژگی‌های مشابه دارند و ممکن است که با جریمه و پنالتی گوگل روبرو شوند را نشان می‌دهد.

اهداف سئو سایت

هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. محتوای خوب باتوجه به حوزه کاری سبب می‌گردد که اعتمادسازی بهتر و سریعتر ایجاد گردد و گوگل نیز به طبع آن، رتبه و جایگاه بالاتری به شما اختصاص می‌دهد. طبق مستندات گوگل، محتوای خوب از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی است.

تولید محتوای خوب و موثر، مهم‌ترین استراتژی در جذب مخاطب و افزایش بازدید موتور‌های جستجو و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد در زمینه کاری خودمان است. شما بعنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، با تولید محتوای خوب و ارزشمند، اطلاعات مفید و سودمندی را بطور رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده، مشتریان بالقوه را به وب سایت مجله خبری سئو خود جذب کرده و مشتریان قبلی خود را حفظ می‌کنید. محتوایی که تولید می‌کنید، پیام شما را انتقال می‌دهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما می‌کند. در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید.

سعی نمایید که کاربران هدف خود را بشناسید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید و برای آنها تولید محتوا انجام دهید. به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام می‌دهید، تولید محتوا می‌بایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است می‌بایست کمی رسمی‌تر اقدام به تولید محتوا کنید. اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، می‌توانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند. همیشه سعی کنید باتوجه به حوزه فعالیت کسب و کار، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید.

  • بک لینک‌ها فاکتور حائز اهمیتی برای موتور‌های جستجو، در تعیین اینکه کدام سایت‌ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرند، هستند.
  • لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید.
  • برای سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف حساب ایجاد نمایید و سعی کنید در این بستر برند سازی کنید و مخاطبان خود را به سمت سایت خود هدایت کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله ما با موضوع “چند مقاله در هفته بنویسیم” را مطالعه کنید.
  • این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سئو توصیه می‌کنیم مقاله “ همه چیز در مورد قیمت SEO” را مطالعه کنید.
این ترفندها به آن ها کمک می کنند تا برای مدت کوتاهی به هدف خود برسند. برخی از افراد برای بهبود سئو و رتبه بندی سایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. آن ها معتقدند که این روش، یک استراتژی موثر در بهبود سئوی سایت است. آن ها همواره به دنبال روش هایی هستند تا در صفحه اول گوگل دیده شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار