سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-سئو

علاوه بر نکات بالا موارد دیگری هم در سرعت سایت موثر هستند. ضمن اینکه تعدادی از موارد بالا مانند حداقل‌سازی فایل‌های جاوااسکریپت و CSS در وردپرس امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال راه‌های جایگزین بود. افزونه یواست دارای امکانات بسیار زیادی است و تقریبا ۱۰۰٪ سئو تکنیکال سایت وردپرسی خود را می‌توانید با آن انجام دهید.

نامک یا URL صفحه؛ در بخش پایینی عنوان وردپرس وجود دارد و می‌توانید در این بخش نامک صفحه را اضافه کنید. کافی است موس را روی متن ببرید و با شرتکات یا کلیک روی بخش ساختار این کار را انجام دهید. خبر خوب این است که وردپرس این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

آشنایی با نحوه ثبت سایت در گوگل ( ثبت سایت در سرچ کنسول )

نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. بله مطالب اگر در زیر دامنه و دامنه اصلی کپی باشند شما دچار جریمه خواهید شد و به سئو شما اسیب وارد می شود. در صورتیکه می خواهید به سئو سایت شما آسیب وارد نشود می توانید مطالب زیر دامنه خود را Noindex یا ریدایرکت نمایید تا مشکلی پیش نیاید. جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید.

روش‌های مختلف SEO چیست

در این روش شاید نتوانید لینک مستقیمی به مقاله خود بسازید اما می‌توانید مقاله خود را معرفی کنید. نه انقدر کم باشد که گوگل متوجه ارتباط صفحه نشود و نه انقدر زیاد باشد که کیورد استافینگ انجام شود و کاربران نیز اذیت شوند. یکی از بهترین روش‌ها برای زیباسازی محتوا استفاده از تگ‌های هدینگ برای تفکیک مقاله است. بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوا عامل کلیدی موفقیت در سئو است. لینک‌های محتوایی لینک‌هایی هستند که فقط در یک صفحه سایت وجود دارند و به صورت دستی در هر صفحه باید قرار گیرند. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی.

هر چقدر محتوای سایت جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، در کسب رتبه از گوگل امتیاز بالاتری خواهد گرفت. امروزه گوگل تمامی وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسند بودن نسخه های موبایلی آنها رتبه بندی می کند. صفحات خود را برای جستجوی موبایل بهینه کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده تمرکز کنید. تست‌های سازگار با موبایل و سرعت صفحه، به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام جنبه‌های صفحه شما باید بهبود یابد.

شما در این روش بابت هرکلیک کاربر روی تبلیغات، باید یک هزینه‌ای را پرداخت کنید. وقتی با اصول و قواعد و تکنیک‌ها آشنا شدید، باید فرق بین راه خوب و بد، زشت و زیبا، راه صاف و کج را به خوبی بشناسید تا در اجرای این تکنیک‌ها اشتباه نکنید و کلاه سرتان نرود. از خوب‌های کلاس شروع می کنیم و در این جلسه به معرفی تکنیک‌های سئو کلاه سفید می‌پردازیم. کاربران چطور شما را پیدا می‌کنند؟ هر کاربر با جستجوی کلمات و عباراتی که به دنبالش است، با شما آشنا می‌شود. در این جلسه با این عبارات مورد جستجوی کاربر که به آنها کلمه کلیدی گفته می‌شود، آشنا خواهید شد. با این نوع نگاه به سئو می‌توانید کسب و کار خود را متحول کرده و به جایگاه مطلوبی برسید که اول محبوب گوگل باشید و از آن به بعد هم در دل کاربرانتان جا شوید.

  • SEO از واژه های search engine optimization برداشت شده و به معنای “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است.
  • عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند.
  • در نهایت گوگل به رفتارهای کاربران توجه می‌کنه و اگر ببینه که ازتون راضی هستن و مدت بیشتری رو تو سایتتون بودن، جایگاه شما رو بهتر می‌کنه.
  • همانطور که گفته شد، شناخت مفاهیم سئو نیازمند منبعی جامع و پربار است.
  • ابتدا برای انسان ها و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بنویسید.
تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی مجله خبری سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است.

داشتن لینک‌های با ارزش

توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب، لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار