سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اهمیت seo سایت چیست؟ ایران هاست-سئو

CSS به توسعه دهندگان وب امکان ایجاد تغییرات ظاهری در صفحات وب را می‌دهد. تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها). یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا قالب سایت خود را طراحی نمایید، سایت خود را برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و ویندوز واکنش گرا سازید و فونت و رنگ اجزای مختلف صفحات سایتتان را شخصی سازی کنید. بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها دائما در‌حال تغییر و بروز رسانی هستند و موتور‌های جستجو هرگز آن‌ها را بطور دقیق عمومی نمی‌کنند.

یعنی با این که همیشه در حال به‌روزرسانی الگوریتم موتور جستجو است اما هدفی که دنبال می‌کند و نحوه تعامل آن با وبسایت‌ها تغییر زیادی ندارد. کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف مجله خبری سئو جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. هنگام تولید محتوا برای وبلاگ همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشته‌هایتان رعایت کنید.

بعد از پر کردن زیر تگ‌های هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید. تصاویری که به مقاله اضافه می‌کنید باید میانگینی از بالاترین کیفیت ممکن و کمترین حجم ممکن باشد. ساختار بردکرامب به گونه‌ای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده می‌شود. حالا وقت آن است که از تقویم محتوا یک خروجی اکسل بگیریم و بر اساس آن صفحات را درست کنیم. بنابراین شما هم باید یکی از دسته‌بندی‌هایتان را برای کیورد خرید لپ تاپ بهینه کنید.

سئو به تنهایی کارآمد نیست

یکی دیگر از روش های سئو خارجی، بک لینک است که به عنوان فرآیند دریافت لینک از سایت های دیگر بیان می شود. لینک هایی که از سایت هایی دریافت می کنید که با وب سایت شما سازگار هستند، شناخت شما را توسط موتورهای جستجو افزایش می دهند. با این حال، مطمئن شوید که کیفیت سایتی که به آن لینک می دهید بالا باشد. پیوندهای منابع رسانه های اجتماعی نیز وب سایت شما را بهبود می بخشد و به واجد شرایط شدن آن کمک می کند. درک تعریف سایت توسط دستگاه های رسانه های اجتماعی یکی از عملیات سئو خارجی است. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند.

اگر سایتتان وردپرسی است؛ کافی است از افزونه‌های زیر در سایتتان استفاده کنید و سایر افزونه‌های اسکیما را حذف کنید. می‌تواند شما را با ریچ اسنیپت در serp به نمایش درآورد تا کلیک بیشتری دریافت کنید. به طور مشخص schema markup می‌تواند ۲ مزیت مهم برای سایت شما به همراه داشته باشد. اما اسکیما مارک‌آپ استفاده و منافع بسیار بیشتری برای وب‌سایت دارد.

بازاریابی محتوا

همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن‌ها رعایت کنید. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند.

مواردی که ذکر کردید لیست کاملی از سئو داخلی و خارجی نیست و تنها به بخشی از موارد اشاره داشته است. هریک از این موضوعات برای بررسی نیازمند چندین مقاله یا ویدئو آموزشی هستند. پیشنهاد میکنم برای شروع به صفحه کتاب سئو در سایت آکادمی مراجعه کرده و از کتاب های رایگانی که توسط مجموعه وبسیما تالیف و منتشر شده است استفاده کنید. در رابطه با سئو داخلی و سئو خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد.

  • توجه داشته باشید که سایتی که موبایل فرندلی نباشد، کاربر را فراری می دهد.
  • در این بخش به کاربردی ترین نکات و تجربیات متخصصین بین المللی برای سئو سایت اشاره خواهیم کرد.
  • این نرم افزار، تعداد کل بک لینک ها و تعداد دامین های لینک شده را به شما اعلام می کند و این اطلاعات را در قالب یک نمودار نیز نشان می دهد.
  • به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود.
  • اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینک‌های زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود.
خبر خوب این است که ووکامرس به صورت پیش‌فرض همین کار را انجام می‌دهد اما در صورتی که از پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنید حتما موضوع را چک کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید. برای محصول یا دسته‌بندی مورد نظر و اولویت‌دار؛ حداقل ۱۰ مقاله بنویسید. یکی از راحت‌ترین کارها در وردپرس؛ ساخت سیستم اسکیمای استاندارد است. برای ساخت سیستم اسکیمای حرفه‌ای برای سایت وردپرسی کافی است دو افزونه زیر را در سایتتان نصب کنید. پس اینجا چه چیزی می‌خواهم بگویم؟ در ادامه می‌خواهم امکانات وردپرس برای سئو On-page را توضیح بدهم.

چرا مقاله ای جامع در مورد سئو می نویسیم؟

ولی آیا فقط استانداردهای گوگل مورد نظر ماست؟ اگر فقط به گوگل توجه کنیم حتی با کسب جایگاه مناسب موفقیتی کسب نمی‌کنیم. بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای با کیفیت برای کاربر که گوگل نیز قادر به درک آن باشد. Search Engine Optimization یا SEO Marketing ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین محسوب میشود. در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار