سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست-سئو

هرچه میزان لینک دهی به یک صفحه و یا یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نزد موتورهای جستجو افزایش می‌یابد. اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می‌کنند. از این‌رو سئو مناسب، کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. به طور کلی میتوان گفت اصلی ترین مزیت بهینه سازی موتور جستجو افزایش ترافیک سایت شما و تبدیل کاربران بیشتر به مشتری واقعی و وفادار میباشد. برای آنکه هنگام جستجو‌ی مطلب، مفید‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات برای شما فراهم شود، این الگوریتم‌ها فاکتور‌ها و معیار‌های بسیاری را مد‌نظر قرار می‌دهند.

مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را می‌دهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی موفق‌تر می‌شوند که به خوبی در این بخش عمل کنند. به خصوص که با بهبود عمومی سرعت اینترنت و فناوری‌های به کار رفته در آن، بسیاری از مشکلات و محدودیت‌های قدیمی برای طراحی و بهینه‌سازی یک صفحه اینترنتی زیبا و جذاب از میان برداشته شده است.

Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند.

Ranking چیست و چه کاربردی در سئو وب سایت شما دارد؟

بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به شما در این مسیر کمک خواهند کرد. همچنین بروز بودن و اطلاع از آخرین تغییرات فضای وب و الگوریتم‌های گوگل به شما کمک خواهد کرد تا از رقبابتان عقب نیافتید. با مشترک شدن در خبرنامه نردبان، آخرین مطالب مربوط به سئو و بازاریابی دیجیتال را در اینباکس خود دریافت کنید و دانش سئو خود مجله خبری سئو را بروز نگه دارید. اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. اگر به تازگی با کلمه سئو آشنا شده‌اید و بدنبال درک کاملی از مفهوم سئوی سایت، اهمیت سئو و دریافت اطلاعات تکمیلی از جنبه‌های مختلف سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، مطالعه این راهنما برای شما مفید خواهد بود.

برای مثال وقتی که در گوگل جستجو کنید کافه‌های نزدیک من، فقط کافه‌هایی که در مناطق نزدیک به شما نشان داده می‌شود. بعد از اضافه شدن الگوریتم مرغ مگس‌خوار به گوگل، تعداد زیادی از سایت‌هایی که بیش از حد از یک کلمۀ کلیدی خاص استفاده کرده بودند جریمه شدند و جایگاه خوبشان را در گوگل از دست دادند. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند.

بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده می‌کنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق می‌اندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر می‌سپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید.

Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل چیست و چه اهمیتی دارد؟

هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند. به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند. البته لازم به ذکر است که برخی موتور‌های جستجو (مطمئنا بجز گوگل، بینگ و یاهو)، این فایل‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند و به بخش‌هایی که نباید، وارد می‌شوند. صفحات استاتیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت مثل HTML، JavaScript و CSS نوشته می‌شوند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد.

  • چه تعداد از آنها به خریدار تبدیل میشوند؟ شاید نهایتا ماهانه 50 تا 100 نفر از این فروشگاه، تلفن همراه بخرند.
  • همانطور که گفته شد، هیچ شکاف یا فرمول جادویی هوشمندانه ای وجود ندارد که از موتور های جستجو پیشی بگیرد، بنابراین تلاش نکنید.
  • آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود.
  • وظیفه فرشنس این است که در موضوعاتی که جدید بودن محتوا مهم است، تازگی محتوا را بررسی کند و محتواهای جدید را بالاتر از محتواهای قدیمی نشان دهد.
  • الگوریتم مرغ مگس خوار، مانند یک انسان مفهوم و معنای محتوا و سرچ ما را درک می کند و نتایج مرتبط را نشان می دهد.

فقط در شرایطی می‌توانید بدون سئو وارد صفحه اول گوگل شوید که مرجع اصلی یک محتوا باشید. یعنی موضوع یا خدمات و محصولاتی را در گوگل منتشر کنید که کاملا مخصوص خود شما هستند و هیچ فرد دیگری در جهان آن را ندارد. البته در این صورت هم باید مراحل اولیه سئو داخلی را انجام دهید تا کلا صفحات شما ایندکس شوند. هر دفعه که از گوگل استفاده می‌کنید، می‌خواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. یادتان باشد که فرآیند بهینه‌سازی محتوا، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌شود. گوگل از آن استفاده می‌کند تا صفحات برای crawl و فهرست‌بندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار