سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چرا باید sitemap داشته باشیم؟-سئو

برای وبلاگ سایتت همون sitemap افزونه یوست سئو رو به کار ببر. این مساله به این شکل که شما توضیح دادید عجیب هست و نیاز به بررسی بیشتر داره. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید.

برای یافتن فایل robots.txt برای هر وب سایت، کافی است به مسیر domain.com/robots.txt بروید و می توانید ببینید که آیا لینکی به نقشه سایت دارد یا خیر. آن چیزی که نیاز به توجه شما دارد مشکلات صفحات pagination،parameter ها، محتوای تکراری هستند. 42.7 درصد از وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، اما نقشه سایت برای شما ایجاد نمی کند. برای ایجاد آن باید از افزونه ای مانند Yoast SEO استفاده کنید. اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد.

این نوع، بطور خاص در رابطه با فهمیدن محتواهای ویدئویی سایتتان به گوگل کمک می‌کند. چه محتواهایی داخل سایت قرار دارد و چگونه می‌توان به هرکدام دسترسی داشت. و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. سلام پیام جان… عجیبه یک مقدار سوال چون خودت جواب خودت رو دادی.

توضیحاتتگفایل را کپسوله می کند و استاندارد پروتکل را مشخص می نماید.ضروریتگ پدر برای هر کدام از URL های ورودی. این URL باید با پروتکل(مانند http)شروع شود و با یک اسلش تمام شود. هر کدام از نقشه های سایت استفاده شده در این فایل نباید بیش از URL داشته باشند و حجمشان نباید از 50 مگابایت بیشتر باشد. در اینجا نیاز است توضیحاتی در مورد نقشه ی سایت های چندگانه ارائه نماییم. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک خط را به کد این فایل اضافه کنید.

این یو آر ال بایستی به گونه ای بوده که مطابق با پروتکل اصلی سایت (HTTP یا HTTPS) بوده و از نظر وجود یا عدم وجود www نیز صحیح باشد. اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید احتمالا به مشکل خاصی برنخواهید خورد. اما برخی خطاهای رایج درباره این مساله برای برخی به وجود می‌آید که در این قسمت به معرفی و آموزش چگونگی برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود. برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. از طرف دیگر برخی صفحات مثل «تماس با ما» یا «درباره ما» هم ارزشمند نیستند. اگرچه کاربر با مطالعه محتوای این صفحات می‌تواند با کسب و کار ما آشنا شود، اما از نظر SEO اهمیتی ندارند. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

همانطور که گفتیم، موتورهای جستجو، از نقشه سایت استفاده می کنند، تا بتوانند تمام صفحات وب سایت را پیدا کنند. برای ارسال نقشه سایت، وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل خود شوید. نقشه سایت در جهت شناخت فلسفه سایت شما برای موتورهای جستجو نیز مهم است و می‌تواند به دسته‌بندی آن کمک کند. همان طور که می دانیم، هدف اصلی ایجاد یک سایت تولید محتوا و نمایش آن به مخاطبین مورد هدف است. اما زمانی موفق به انجام این کار می شویم که سایت و محتوای تولید شده بر روی موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود و قابل خواندن باشد.

فقط نسخه کنونیکال URL را در نقشه سایت خود اضافه کنید.

ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد. در ابتدا شما باید نرم افزار FTP ی مثل FileZilla نصب کنید. از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. برای ارسال یک Sitemap روی URL کلیک کنید، و آدرس نقشه خودتان را آنجا وارد کنین، و SUBMIT را بزنید .

  • این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند.
  • به طورکلی robots.txt صفحاتی که شما نمی‌خواهید خزش یا کراول در آن صورت بگیرد مثل صفحه لاگین را معرفی می‌کند.
  • با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند.
  • در فرمت HTML نقشه سایت برای کاربران طراحی و تولید می‌شود تا به آن‌ها بگوید که ساختار سایت چگونه است و چه بخش‌هایی دارد و در آن لیستی از مهم‌ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد.

شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید. آدرس فایل نقشه سایت و همه آدرس هایی که در مجله خبری سئو آن قرار دارد باید دقیقا مشابه آدرس اصلی سایت شما و به صورت https باشد. حذف نقشه سایت و معرفی نسخه جدید هیچ تاثیری بر سئو سایت شما نخواهد داشت.

گوگل سندباکس(Sand Box) چیست؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار