سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-سئو

عدم ثبت یک url در نقشه سایت لزوما به این معنی نیست که گوگل آن ها را ایندکس نمی کند. با استفاده از نقشه سایت می توانید بودجه خزش سایت خود را مدیریت کنید. وقتی صفحات و پست هایی را از سایت خود اضافه یا حذف می کنید، این موارد به طور خودکار اعمال و سایت مپ به روز می شود. اگر CMS شما این کار را انجام نمی دهد، معمولاً افزونه ای وجود دارد که این کار را انجام می دهد.

۷۲ساعت پس از ثبت‌نام در تریبون، از مشاوره رایگان سئو بهره‌مند خواهید شد. در اینجا لیستی از دستورهای جستجوی مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها در ترکیب‌های مختلف استفاده مجله خبری سئو کنید. با دریافت این گزارش‌ها می‌توانید از آسیب دیدن عملکرد شما در نتایج جستجوی ارگانیک جلوگیری کنید. آدرس سایت را در نوار بالایی وارد کنید و استارت را بزنید.

نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟

در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص نقشه سایت دارید، در بخش نظرات همین صفحه برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم. نظرات و سوالات شما تکمیل کننده محتوای این مقاله بوده و برای ما ارزشمند است.

این نقشه باید تمام صفحات سایت شما را نمایش دهد، اگر همه چیز به نظرتان دقیق و خوب است و مشکلی نمی‌بینید، وقت آن است که سایت‌مپ خود را به گوگل ارسال کنید. اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند. در نقشه سایت XML، نیازی نیست به کاربر، خوانایی و اطلاعات مفید برای کاربر فکر کنید. تنها نگرانی شما خزنده های وب و اطلاعاتی است که آنها برای درک بهتر وب سایت شما نیاز دارند. این بدان معناست اطلاعاتی که برای کاربر بی ربط است، مانند فرکانس تغییر در نقشه سایت XML بسیار مهم است.

استفاده از افزونه های مناسب برای بروز رسانی اتوماتیک نقشه سایت

همه URLها از سایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند. نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند. سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه.

مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند.

  • از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم.
  • حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید.
  • XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد.
  • با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.
موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند. برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است. این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد.

به طور کلی نقشه سایت یا سایت مپ را می توان از دو دیدگاه مختلف تعریف کرد. پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. صفحه در نقشه سایت هست ولی به دلیلی نامشخص قابل ایندکس نیست. صفحه‌ای که در نقشه سایت ثبت شده وجود ندارد و با مراجعه به آن خطای 404 نمایش داده می‌شود. نام نقشه سایت هیچ اهمیتی ندارد و با هر نامی می‌توان این نقشه را معرفی ساخت. اما نقشه سایت بایستی با پسوند XML و بر روی سایت خودتان در دسترس باشد.

از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند. وقتی صحبت از بودجه کرول می‌باشد اگر لینک‌هایی داشته باشید که قرار نیست ایندکس شوند و دارای تگ noindex هستند هیچ نیازی ندارید که آن‌ها را در داخل نقشه سایت قرار دهید. در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است. با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید. گاها پیش میاد که گوگل سرچ کنسول در لحظه نمیتونه سایت مپ تولید شده رو فراخوانی کنه و این خطا دیده میشه. در اینجا بایست اطمینان حاصل کنید گه گزینه نقشه سایت XML بر روی فعال قرار دارد.

قوانین و محدودیت های موجود در سایت مپ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار