سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-سئو

درستی نداشته باشید، نقشه سایت می‌تواند این مشکل را پوشش دهد. به نظر می‌رسد که این ۶ تا URL در نقشه سایت ما در حال دریافت پیام « Duplicate, submitted URL not selected as canonical» هستند. اگر جمله «Sitemap index processed successfully» را مشاهده می‌کنید، یعنی گوگل با موفقیت سایت‌مپ شما را کرال کرده است.

نقشه سایت تصاویر

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه و تهیه ویدیو به صورت کامل با نقشه سایت آشنا شوید. در کارگاه سرچ کنسول مثال‌های متعددی برای درک بهتر نقشه سایت بررسی می‌شود. با این حال در موارد خاصی می توانند نقش مفیدی داشته باشند؛ از آنجایی که در کنسول جستجوی گوگل جایگاهی دارند، متوجه می شویم که گوگل نیز برای نقشه های سایت، اهمیت مناسبی قائل می باشد. نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. شما همچنین می توانید ویدئوها را در طراحی نقشه سایت خود به کار ببرید.

چرا؟ برای آن‌که محتوای آن به صورت مداوم در حال تغییر است. با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است. اگر آدرس تمامی صفحات را در نقشه سایت قرار دهیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد.

برنامه نویسی برای ایجاد سایت مپ

شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. سایت‌هایی که شامل محتوای آرشیو شده غیرلینک شده به هم هستند. در این مقاله از سایت وب24 شما را با استراتژی محتوا و انواع آن به همراه ترفندها مجله خبری سئو و روش های تدوین استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. وجود این تگ اجباریست و اشاره به نسخه کانونیکال یو آر ال دارد.

  • برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید.
  • بنابراین هرچه نقشه شما اصولی‌تر و استاندارد باشد، خیالتان راحت است که لینک‌های سایت به راحتی ایندکس می‌شوند.
  • زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.
  • صفحاتی دارید که به دلیل به کار رفتن کد های ajax، flash و غیره در آن، به سختی توسط موتور های جستجو ایندکس میشوند.
  • فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید.

همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار