سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-سئو

می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید. ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید. اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه می‌توانید مشخص کنید ساختار نقشه چگونه باشد و برای کدام قسمت‌ها فعال شود. خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید. ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید. با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد. برای اکثر وب سایت ها و مشاغل، یک فایل نقشه سایت باید کافی باشد، زیرا تعداد کمی از وب سایت ها حاوی بیش از URL هستند. به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

  • اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
  • اینکه دقیقاً کجا آن را پیدا کنید بستگی زیادی به CMS شما و نحوه ساختار آن دارد.
  • شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد.
  • البته سایت مپ دیگری با فرمت HTML وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را ببینند و با بخش‌های مختلف سایت آشنا شوند.
نیازی نیست که نقشه سایت HTML شامل همه URL ها یا صفحات شما باشد و باید برای کمک به کاربر در یافتن آنچه به دنبالش در وب سایت شما است، ساخته شود. بسیاری از آنها یک قالب HTML ایجاد می کنند تا به کاربر کمک کند مهمترین صفحات وب سایت خود را پیدا کند. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. شما میتونید این سایت مپ رو به فایل robots.txt معرفی کنید.

صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید.

مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند. در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند. اگر از yoast و rank math استفاده می‌کنید نیازی به افزونه‌های جانبی برای نقشه سایت نخواهید داشت. ولی در صورتی که افزونه google xml sitemaps را استفاده کردید حتما نقشه سایت yoast یا rank math را غیرفعال کنید.

یا به عبارتی دیگر، به وسیله سایت مپ، ساختار صفحات وب در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار می گیرد. نقشه سایت هرگز تضمین نمی کند که یک صفحه وب خاص در لیست موتورهای جستجو رتبه بندی می شود. موتورهای جستجوی مجله خبری سئو گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند.

فعالیت های سئوکار

فرض کنید که شما نوشته‌ای را درون سایت خود تحت عنوان “آموزش نقشه سایت ” منتشر کرده‌اید. ممکن است شما صدها مقاله در سایت خودتان داشته باشید و باید برای گوگل این موضوع را مشخص کنید تا ایندکس شده و به کاربرانی که آن را جستجو می‌کنند نمایش دهد. پس باید مکانی وجود داشته باشد تا شما بتوانید لینک‌های جدید را برای موتورهای جستجو قرار دهید.

urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″

بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند. اگر فایل شما فقط URL شامل‌های صفحه وب است، می‌توانید یک فایل متنی ساده که حاوی یک URL در هر خط است را به عنوان نقشه سایت خود به گوگل معرفی کنید. سایت شما دارای محتوای رسانه‌ای غنی از قبیل ویدیو و تصاویر بوده و یا در Google News نشان داده شده است. در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار