فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو-سئو

پس از وارد کردن آدرس سایت کد موجود در صفحه را کپی کرده و در بخش DNS manager هاست خود اضافه نمایید. در این صفحه می‌توانید با انتخاب دکمه Add Ruleقوانین سفارشی خود را برای بهبود سایت به فایل robots.txt اضافه کنید. لزوم استفاده از فایل Robots.txt خصوصا در سایت های فروشگاهی که تعداد صفحات بی شماری دارند، اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.

چند نکته که اگر به آن‌ها توجه نکنید خرابکاری می‌کنید!

گوگل این گونه می تواند وب سایت را از دید موبایل فرندلی بودن بررسی نماید. آیا از وجود فایل robots.txt در وب سایت خود مطمئن نیستید؟ تنها کافیست که عبارت robots.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کرد و یو آر ال نهایی را در مرورگر خود وارد کنید. اگر هیچ صفحه متنی ظاهر نشد، پس چنین فایلی در سایت شما وجود ندارد. اگر در وب سایت شما هیچ بخشی برای پنهان کردن در نتایج جستجو وجود ندارد، شاید بهتر باشد که فایل robots.txt را به کل نادیده بگیرید. با استفاده از فایل robots.txt می توان به مدیریت دسترسی پایشگر ها در وب سایت پرداخت.

با این حال باید توجه داشت که موتورهای جستجو گوگل و بینگ در این جا اجازه دسترسی خواهند داشت چرا که طول کاراکترهای دستورالعمل بیشتر از Allow می باشد. در مثال بالا به هیچ یک از موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ اجازه دسترسی به پوشه /about/ directory داده نمی شود که این عدم اجازه دسترسی شامل مسیر /about/company/ نیز می شود. در مثال بالا هیچ یک از موتورهای جستجو به مسیری که شامل پوشه /wp-admin/ است دسترسی ندارند و همینطور دو نقشه سایت را نیز تعریف کرده ایم که در آدرس های بیان شده موجود می باشند. شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که به فایل ها، صفحات یا لینک های خاصی از وب سایت شما دسترسی نداشته باشند. در زمان استفاده از فایل robots.txt باید توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد تا شما دسترسی موتورهای جستجو به بخش عظیمی از سایت خود را مسدود کنید.

این که ربات‌های خزنده هر چند وقت یک بار به سایت شما سر می‌زنند به چند فاکتور بستگی دارد. هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند. برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند.

  • در واقع این فیلتر همان محتوایی را تولید می کند که در صفحات دیگر وجود داشت.
  • در این حالت یکی از راه حل‌های پیشنهادی گوگل، استفاده از تگ noindex در هدر صفحه مورد نظر است.
  • ربات های خزنده گوگل یعنی Googlebot از دستورالعمل Crawl-delay پشتیبانی نمی کنند بنابراین اگر به فکر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل هستید بهتر است که از این دستورالعمل استفاده نکنید.
  • به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن.
  • دستور سایت مپ(نقشه سایت) برای معرفی کردن نقشه سایت (سایت مپ) به کراولر ها کاربرد دارد.
آژانس دیجیتال مارکتینگی که فرصت‌ها را برای برندها میاورد و تجربه دیجیتال را برای مشتریان مهیا می‌کند. سلام، بله میتونید محدود کنید.و این موضوع ارتباطی با سئو نداره. پس از باز شدن کشوی Crawl، ابزار robots.txt مجله خبری سئو tester را مشاهده می‌کنید. سایت موردنظر خود را انتخاب کنید و از منوی سایدبار بر روی گزینه Crawl کلیک کنید. چنانچه با یک فایل خالی یا ارور 404 مواجه شدید، زمان آن است که فایل خود را بسازید.

چگونگی تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه بندی گوگل (راهنمای 2021 در خصوص سرعت بارگذاری صفحه)

اگرچه تمامی موتورهای جستجو اصلی توجه ویژه ای به این فایل دارند ولی با این حال موتورهای جستجو می توانند برخی از دستورالعمل های شما در این فایل را نادیده بگیرند. فایل robots.txt گوگل به صورت شگفت آوری انعطاف پذیر است و همین مسئله کار را برای خزیدن در وب سایت شما راحت تر می کند. بخش عمده ای از سئو وب سایت مربوط به ارسال سیگنال های مناسب به موتورهای جستجو است و این فایل یکی از بهترین راه های ارتباطی با موتورهای جستجو برای وب سایت شما می باشد. گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد.

پروتکل ممانعت از ربات‌ها یک استاندارد وب است که چگونگی خزیدن ربات‌های موتورهای جست‌وجو، دسترسی و ایندکس محتوا و در اختیار گذاشتن محتوا به کاربران را تعیین می‌کند. این پروتکل همچنین شامل راهنمایی‌هایی مانند متا ربات‌ها و همچنین دستورالعمل‌های صفحه‌های اصلی و فرعی وب برای این‌که موتورهای جست‌وجو چگونه با لینک‌ها (مانند لینک‌های فالو یا نوفالو) برخورد کنند، نیز است. در عمل، فایل Robots.txt مشخص می‌کند برخی ربات‌های موتور جست‌وجو می‌توانند یا نمی‌توانند به بخش‌هایی از سایت دسترسی پیدا کنند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار