فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت-سئو

اگر فایل robots.txt یک وب سایت ظاهر نشود، ممکن است خالی یا از دایرکتوری ریشه خالی باشد (که در عوض یک خطای 404 را برمی گرداند). گهگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید که robots.txt در وب سایت شما یافت می شود. اینجا جایی است که شما با استفاده از فایل Robots.txt از خزیدن ربات های موتور های جستجو در این صفحات جلوگیری می کنید. مختصر بخواهیم بگوییم، این فایل به خزنده ها می گوید که چه قسمت هایی را اجازه دارند دنبال کنند و چه قسمت هایی را مجاز نیستند و اجازه ندارند که دنبال کنند. البته که این دستورالعمل ها می تواند بسیار بیشتر از این حرف ها باشد اما نباید جزء به جزء دستور در آن وارد کنیم.

فایل robots.txt چیست؟ آموزش ساخت فایل ربات سایت

برخی وب سایت‌های سریع ممکن است عملکرد بدتری نسبت به وب سایت های کند داشته… این دو خط اما اجازه بررسی سایت ما را به صورت استثنا به ربات Googlebot می‌دهد. با این دستور شما به یک تصویر خاص در پوشه ای که قفل شده است دسترسی پیدا می کنید.

نکات مهم فایل robots.txt در رابطه با سئو

مطمعنا در خصوص اضافه کردن لینک نوفالو در وردپرس شنیده اید اما با عملکرد آن… همچنین در قسمت Errors و Warnings هم خطاها و هشدارها لازم به شما داده خواهد شد که باید به آن‌ها دقت کنید. راه‌های ارتباطی جهت دریافت خدمات مشاوره با وبین سئو به صورت مستقیم.

مقدار کراول باجت متغیر است و ممکن است گوگل در یک روز 20 صفحه و روز دیگر 100 صفحه از سایت را خزش کند. فرقی نمی‌کند میزبان وبسایت شما یک سرور اختصاصی، اشتراکی یا مجازی است، فقط کافی است این فایل را در پوشه یا همان دایرکتوری اصلی سایت بارگذاری کنید. همان Notepad ساده ویندوز یا هر ویرایشگر متن دیگر که فایل خروجی از نوع TXT می‌دهد قابل استفاده است. همانطور که می‌بینید دیجیکالا دستور سایت مپ را در فایل robots.txt خود قرار داده است. دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی.

به این نکته توجه داشته باشید که این صفحات توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو بررسی نمی‌شوند. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم. برای ایندکس نشدن صفحات یک وب سایت روش دیگری به جز فایل Robots.txt وجود دارد که از طریق آن نیز می‌توانید از ایندکس شدن برخی صفحات جلوگیری کنید. متا تگ نوایندکس نیز به منظور ایندکس نشدن صفحات سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بسیاری از وب مسترها برای محدود ساختن ایندکس صفحات وب سایت میان Robots.txt یا تگ noindex مردد می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک از آنها گزینه بهتری است. با نوشتن فایل Robots.txt می‌توانید میزان ورود ربات‌ها به سایت خود جهت ایندکس صفحات را محدود سازید و به دنبال آن نیز سرعت بارگذاری صفحات سایت را افزایش دهید.

چک کردن وجود فایل robots.txt

شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید صفحه ای از موتورهای جستجو پنهان شود یا خیر. اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید. یک روش مشاهده ساده که برای هر سایتی کار می کند این است که URL دامنه را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید و /robots.txt را در پایان اضافه کنید. گزارش سئو یکی از اصلی‌ترین کارها و وظیفه‌هایی است که باید هر شرکت خدماتی سئو به مشتریان خود ارائه دهد. درواقع در گزارش سئو شما می‌توانید از روند فعالیت‌های انجام‌گرفته و بازخوردهای آن اطلاعاتی به دست بیاورید و البته مهم‌ترین کارها در بهینه سازی سایت است.

  • دستورات فایل ربات شما از ایندکس جلوگیری نمی کند و می بایست مابقی تنظیمات وردپرس را برای این مورد بررسی نمایید.
  • قوانین خاصی برای برخی از موتورهای جستجو وجود دارد که بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فایل robots.txt وب سایت خود را پیاده سازی کنید.
  • همانطور که گفتیم مهم‌ترین ربات‌ها در اینترنت ربات‌های موتور جستجوی گوگل هستند پس ما در ادامه مقاله هرجا می‌گوییم ربات منظورمان ربات‌های گوگل است.
  • این کد در فایل Robots.txt به این معنی است که ربات‌ها به هیچ محتوایی که در پوشه ذکرشده قرار دارد، دسترسی ندارند.
  • جلوگیری از ایندکس کردن فایل‌های خاص در وب‌سایت شما (تصاویر، PDF و غیره) توسط موتورهای جستجو.
دو راه برای ساخت و ویرایش فایل Robots.txt در وردپرس وجود دارد که به‌دلخواه، هرکدام را که می‌خواهید می‌توانید انتخاب کنید. برای جلوگیری از بروز این خطا، توصیه می‌شود که بعد از URL نقشه سایت یک خط را خالی بگذارید. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت مجله خبری سئو طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد. هنگامی که فایل robots.txt خود را در اختیار دارید، زمان فعال سازی آن فرا رسیده است. این تنها یکی از چندین روش های مورد استفاده از فایل robots.txt است. درود بر شما، این فایل توسط افزونه های سئو مثل یوآست ساخته می شود.

تبلیغات همسان، به تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای تبلیغاتی آن کاملا مشابه با ساختار محیطی که در آن منتشر می‌شود باشد. این شیوه تبلیغاتی، جایگزین تبلیغات بنری شده است و باعث بالا رفتن نرخ کلیک وب‌سایت شما می‌شود. در این مقاله در رابطه با تبلیغات همسان و مزایا و معایب آن صحبت می‌کنیم. و دیگر فایل‌های مشابه را بلاک کنید، ممکن است سایت شما به صورت مناسب بارگذاری نشود و این مسئله نیز می‌تواند باعث ایجاد خطا شده و در ایندکس شدن دیگر صفحات سایت شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید.

فایل ربات این پتانسیل را دارد که بخش‌هایی از وب‌سایت را برای موتورهای جستجو از دسترس خارج کند. فولدرهای حاوی فایل های CSS و جاوا اسکریپت مورد نیاز در وب سایت را بلاک نکنید. چرا که گوگل علاقه مند به مشاهده وب سایت به شکلیست که برای کاربران به نمایش در می آید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار