فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک-سئو

اما در صورتی که این فایل را پیدا نکردید و در آدرس robots.txt/ هم با یک صفحه ناموجود رو به رو شدید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک فایل جدید با پسوند txt و آپلود آن بر روی ریشه اصلی وبسایت‌تان است. اگرچه گوگل صفحاتی که در فایل Robots.txt محدود شده‌اند را خزش و ایندکس نمی‌کند، اما ممکن است از سایر صفحات، لینک‌هایی به این صفحات محدود شده وجود داشته باشند که موجب ایندکس شدن این صفحات شوند. فرض کنید که در وبسایت‌تان فولدری به نام mypic دارید که در آن یکسری تصاویر را نگهداری می‌کنید که علاقه‌ای ندارید ربات‌ جستجو تصاویر گوگل آن را بررسی کند و در نتایج خود نشان دهد. ربات AdsBot-Google گوگل با دیدن این دستور متوجه می‌شود که باید از قواعد خاصی پیروی کند و دستورات نوشته شده در فایل ربات مخصوص او هستند. در دنیای اینترنت، بیش از هزاران نرم افزار برنامه نویسی شده برای خزیدن داخل وب وجود دارند که به آن‌ها ربات‌های خزنده یا crawler گفته می‌شود. به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد.

از طریق پروتکل Sitemaps، پیوندهای این نقشه‌های سایت را می‌توان در فایل robots.txt قرار داد. یک ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را پردازش می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. پروتکل حذف ربات که بیشتر با نام robots.txt شناخته می‌شود، درواقع قراردادی برای جلوگیری از دسترسی خزنده‌های وب به تمام یا بخشی از یک وب‌سایت است. طراحی سایت هنری از جمله موضوعاتی در طراحی سایت است که خیلی کم به آن اشاره می‌شود. موسسات هنری، آموزشگاه‌های هنری و هنرمندان به طراحی سایت هنری نیاز دارند. طراحی سایت هنری اگر به درستی انجام شود، باعث برندسازی، افزایش مشتری، فروش و سودآوری بیشتر می‌شود.

در صورت مشاهده این تگ در هدر یک صفحه گوگل به‌طورکلی آن را از نتایج جستجوی خود خارج خواهد کرد. تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال 1394 فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد. Robots.txt یک گزینه برای به حداقل رساندن محتوای تکراری موجود برای خزیدن است. روش‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی به Google در مورد محتوای تکراری است اما می‌توانید با استفاده از فایل‌های robots.txt محتوای تکراری را حذف کنید تا بودجه خزیدن خود را نیز حفظ کنید.

چگونه فایل robots.txt را آپلود کنیم؟

همچنین بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کنند. فایل Robots.txt یک فایل متنی بسیار ساده است که ایندکس مجله خبری سئو کردن صفحات سایت توسط ربات‌ها و خزنده‌های وب را محدود می‌سازد. این فایل در واقع صفحات مجاز و غیرمجاز وب سایت جهت ایندکس شدن را به ربات‌ها نشان می‌دهد و فعالیت آنها را مدیریت می‌کند.

طراحی سایت دکوراسیون داخلی

با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. فایل txt برای مخفی کردن اطلاعات خصوصی مناسب نیست و فقط باید دستورالعمل‌های ربات‌ها را در آن قرار داد.

  • و در روش Domain نیز کافیست آدرس سایت خود را بدون پیشوند Hamyarwp.com وارد کنید.
  • بودجه خزش به تعداد صفحاتی از سایت اشاره دارد که ربات‌های جستجوگر در طول یک بازه زمانی مشخص مثلا یک روز یا یک هفته به ایندکس آنها می‌پردازند.
  • Crawl Stats وجود دارد که دفعات بررسی صفحه‌های سایت به صورت روزانه را نمایش می‌دهد.
خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. این دستور به ربات‌ها اجازه می‌دهد به یک صفحه یا بخش وبسایت دسترسی پیدا کنند. از کاربردهای این دستور زمانی است که شما بخش بزرگی از سایت را بلاک کرده‌اید و قصد دارید اجازه دسترسی به یک یا چند صفحه از همان بخش به ربات‌های خزنده بدهید. در صورت وجود این دستور موتورهای جستجو توانایی خزیدن هیچ یک از صفحات وبسایت را ندارند. البته لازم به ذکر است این یک روش مطمئن برای جلوگیری از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو نیست و باید صفحات سایت را no-index کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار